עקירת שן דלקתית

דף הבית » טיפולים » עקירת שן דלקתית

לפני שנדבר על עקירת שן דלקתית, חשוב להגיד כי התפיסה של רפואת השיניים ושיקום הפה היא תמיד לנסות להציל את השן הטבעית. נכון, יש לנו פתרונות של השתלת שן לאחר עקירה, אבל אם ניתן נעדיף להימנע מכך.

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

אנו מעדיפים לעשות את כל המאמצים להציל את השן. אם יש חור סותמים. אם החור הגיע למוח השן, אנו מבצעים טיפול שורש וכתר. והעקירה היא הברירה האחרונה. אך לא תמיד עקירת שיניים היא תוצאה של חוסר שמירה על הגיינה, לעתים אלו הן שיני בינה בעלות צורת צמיחה בעייתית הגורמת לדלקות.

במאמר זה נסביר את הבעייתיות בעקירת שן דלקתית, וכיצד הטיפול מתבצע. המצב הרופאי של כל מטופל עשוי להיות שונה, לכן אנו מדברים על הנושא באופן כללי. זכרו כי אין תחליף לייעוץ אישי – ואתם כמובן מוזמנים לבקר אצלנו במרפאה על מנת לעבור את הטיפול.

שן דלקתית

הדלקת היא התגובה הטבעית המתרחשת בגוף כאשר ישנו זיהום. היא באה לידי ביטוי ברגישות, נפיחות, אדמומיות ואפילו כאב. דלקות יכולות להתרחש בכל רקמות הגוף, לרבות החניכיים והשיניים. דלקות בשיניים והחניכיים נגרמות כתוצאה מזיהום, ואם הבעיה לא תטופל היא תביא בסופו של דבר לאובדן השן.

אם ישנה דלקת חניכיים, אין זהו אומר כי עלינו לבצע עקירת שיניים. ישנן אפשרויות שונות לניקוי האזור וטיפול בדלקת. אך השאלה היא באיזה שלב הגעתם לקבל את הטיפול. אם הזנחתם ולא טיפלתם בזמן, יתכן כי לא יהיה מנוס מאשר ביצוע עקירת שן דלקתית, ורק כך נוכל להבריא את החניכיים ולהציל את יתר השיניים.

עלות עקירה

עקירת שן דלקתית

עקירת שיניים היא לכאורה דבר פשוט; הרדמה מקומית, ובאמצעות צבט מיוחדת הרופא אוחז את השן, מנדנד ושולף אותה ממקומה. ואכן במקרים רבים אנו מבצעים את עקירת השן עוד לפני שהספקתם לספור עד עשר.

אבל לא כל מקרה הוא פשוט וקל, וישנם מקרים הדורשים תשומת לב מיוחדת כמו עקירה של שן דלקתית או בעיות הקשורות לשיני ביני כמו עקירת שן בינה כלואה. במקרים רבים השן הדלקתית היא דווקא שן הבינה, והבעיה עשויה לחייב אותנו להשתמש בעקירה כירוגית. אלו הם מקרים בהם צורת הצמיחה של השן היא זו אשר מלכתחילה יוצרת את הדלקת. וכאשר השן אינה בוקעת החוצה או אינה נמצאת בכיוון הנכון, לא ניתן לשלוף אותה בפעולה פשוטה.

כאשר מדובר בשן דלקתית, איננו יכולים לעקור את השן בפעולה פשוטה ומהירה. הרקמות הסמוכות לשן נגועות בדלקת והן רגישות מאוד. ועקירה של השן באמצעות הפעלת כוח עלולה לגרום נזק רב לאותן הרקמות.

שן דלקתית היא שן במצב רעוע, וניסיון לשליפתה בכוח יכול להביא להתפוררות השן, והשארת חלקים ממשן מתחת לרקמות הנגועות בדלקת.

כן כן רקמות מדולקות ונפוחות יכולות להסתיר חלק מהשן ולהפריע לרופא השיניים לראות את הבעיה במלואה. כמובן שיש גם כאב, אבל לפחות אנו יכולים לספק זריקת הרדמה מקומית.

במקרים רבים עקירת שן דלקתית מחייבת הליך כירורגי בו מתבצע חיתוך בחניכיים, ולאחר מכן גם תפרים. אך כמובן שכל מטופל סובל מבעיות אחרות, ואין תחליף לאבחון אישי אצל רופא השיניים.

מה קורה לאחר העקירה

לאחר עקירת שן דלקתית עדיין יש להמשיך לטפל בדלקת החניכיים. לצורך כל ישנם טיפולים תרופתיים, ניקוי שיניים והקצעת שורשים, וכמובן שמירה קפדנית על היגיינת השיניים. אך הטיפול יותאם עבורכם באופן אישי.

לאחר העקירה אתם צפויים לרגישות ואף כאבים, ולכן תוכלו להשתמש במשככי כאבים. תצטרכו גם לאכול מזון רך במשך מספר ימים ולבוא לפגישת מעקב אצל רופא השיניים.

וכמובן אל תשכחו לדבר עם רופא השיניים לגבי ההמשך. בוודאי שאינכם רוצים להישאר עם שן חסרה בפה, ולכן יש לבחון את האפשרות של ביצוע השתלת שיניים. הגישה של שיקום הפה היא תמיד לקבוע תכנית טיפולית השמה דגש על הבריאות ועל הנראות האסתטית.

עקירת שן דלקתית

מרפאת שיניים אמריקן סמייל

אין צורך להתחיל לדאוג לגבי עקירת שן דלקתית או כל טיפול אחר. כדאי לשים את תשומת הלב בבחירת רופא השיניים, רופא בעל ניסיון היודע לאבן את הבעיות ולהציע תכנית טיפולית הולמת.

אנו ממליצים לכם לפנות אל מרפאת השיניים אמריקן סמייל, מרפאת שיניים ברחובות בראשותו של דוקטור יואל גבריאל. אצלנו במרפאה ניתן לקבל פתרונות לכל בעיות השיניים, לרבות עקירת שן בינה כלואה או כל שן בעייתית הזקוקה לתשומת לב מיוחדת.

מעבר לכך אנו יכולים להציע טיפולי השתלת שיניים לאחר העקירה, ואנו יודעים להעניק פתרונות למצבים מורכבים כמו השתלת שיניים ללא עצם. וזאת לצד מגוון טיפולים נוספים הכוללים חידוש טיפול שורש, יישור שיניים למבוגרים ועוד.

אמריקן סמייל. מפת הגעה ושעות פתיחה.

 

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD). 

עקירת שן דלקתית
תוכן עניינים