ניתוח הרמת סינוס

דף הבית » השתלות שיניים » ניתוח הרמת סינוס

מהו ניתוח הרמת סינוס, איך הוא קשור להשתלות שיניים ומי בכלל צריך אותו? ומה ההבדל בין הרמת סינוס סגורה לבין הרמת סינוס פתוחה. במאמר זה נסביר הכל, ונדבר גם על כאבי ראש אחרי הרמת סינוס וכמה מילים לגבי הרמת סינוס מחיר.

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

אחד מטיפולי השיניים המתקדמים ביותר שיש היום הוא טיפולי השתלת שיניים. בזכות טיפולים אלו אנו יכולים לפתור בעיות חמורות ולהחזיר לאנשים את תפקוד הפה והחיוך, גם לאחר שאיבדו את השיניים.

אין צורך לדבר עכשיו על הסיבות לאיבוד שיניים, או על שיטות השתלת שיניים. אך בשביל להבין את הצורך בהרמת סינוס, נסביר בקצרה מהו התהליך באופן כללי.

כאבי ראש אחרי הרמת סינוס

השתלות שיניים בקצרה

בהשתלות שיניים אנו עושים שימוש בשתלים דנטליים, הדומים באופיים לברגים. שתלים אלו מוחדרים אל תוך עצם הלסת והם ממלאים תפקיד דומה לשורש השן שכבר אינו קיים. ועל הברגים אנו בונים מבנה המספק את התחליף לכותרת השן. וכך אנו יכולים להעניק לאדם שאיבד שן או אפילו את כל שיניים, חיוך גדול ויפה. וכמובן את היכולת ללעוס.

עצם הלסת משחקת תפקיד חשוב מאוד בהשתלות שיניים. על מנת שנוכל להחדיר לתוכה את השתל הדנטלי היא צריכה להיות עבה מספיק על מנת לקלוט אותו. וכאן העניינים מתחילים להסתבך. ישנם תהליכים טבעיים של ספיגת עצם המתרחשים בגוף. כלומר לאורך זמן עצם הלסת הופכת להיות דקה יותר, עד שאינה מסוגלת לתמוך בשתל. ובאופן אירוני איבוד השיניים הוא התהליך המאיץ את ספיגת העצם. כך שבפועל רבים הזקוקים להשתלת שיניים סובלים ממחסור בעצם. מצב העצם מאובחן באמצעות צילומי רנטגן ובדיקות CT.

על מנת להתמודד עם המחסור בעצם פותחו טכניקות שונות כמו למשל שתלים זיגומטיים, שתלים בזאליים והשתלות עצם. ניתוח הרמת סינוס הוא אחד הפתרונות, פתרון המיועד למצבים מיוחדים.

הרמת סינוס מחיר

ניתוח הרמת סינוס

הרמת סינוס מתייחסת לאותם המצבים שאנו מתארים בהם אין מספיק עצם. אך היא רלוונטית רק לגבי השתלות בצד האחורי של הלסת העליונה. זהו האזור הקרוב אל הסינוס.

בכמה מילים נסביר כי סינוס הוא חלל בגוף, אך בדרך כלל אנו שומעים עליו בהקשר של הסינוסים הממוקמים בחלקים הקדמיים של הפנים.

כאשר העצם דקה מידי ישנו חשש כי השתל יפגע בסינוס, דבר שיגרום לדלקת וסיבוכים רפואיים מהם אנו רוצים להימנע. וזוהי בעצם הסיבה מדוע לעתים ישנו צורך לבצע ניתוח להרמת סינוס לפני שאנו יכולים לבצע השתלת שיניים.

הרמת סינוס סגורה

מהו ניתוח הרמת סינוס

הרמת סינוס מתבצעת באמצעות הליך כירורגי שנועד לעבות את העצם על חשבון חלל הסינוס. באופן דומה לכל הליך השתלת עצם, מתבצעת כאן החדרה של תחליף עצם אל מתחת לרירית המצפה את הסינוס. לצורך הדוגמה זו יכולה להיות עצם טחונה של בעלי חיים, אך קיימים גם תחליפים אחרים. החדרת תחליף העצם תעורר תהליכים טבעיים של בניית עצם, וכך ניתן יהיה להכין את הלסת להשתלה שאינה פוגעת בסינוס.

יש לציין כי התהליך הטבעי של בניית רקמת עצם הוא תהליך אטי הדורש זמן. ההליך הכירורגי קצר יחסית, אך לאחריו ישנה תקופה של מספר חודשים על מנת לאפשר לתהליכים הטבעיים להתקיים.

עכשיו שהסברנו את כל זה, אפשר לדבר על ההבדלים בין הרמת סינוס פתוחה, לבין הרמת סינוס סגורה.

הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס סגורה היא ההליך הרצוי, במידה ואפשר לבצע אותו. השיטה מתאימה למקרים בהם קיים מחסור קל בעצם. היתרון של הרמת סינוס סגורה הוא שניתן לבצע את הרמת הסינוס יחדיו עם החדרת השתל. טיפול זה נעשה בהרדמה מקומית והוא מאפשר לחסוך את פרק הזמן שבין הניתוח לבין השתלת השן.

הרמת סינוס פתוחה

לצערנו לא כל מקרה מתאים לביצוע הרמה סגורה של הסינוס. במקרים בהם ישנו מחסר משמעותי בעצם יש לבצע הרמת סינוס פתוחה. על הרופא לבצע חתך (מתוך חלל הפה) המאפשר לו להגיע אל הסינוס ולהחדיר לשם את תחליף העצם. גם ניתוח זה מתרחש בהרדמה מקומית, והוא גם יחסית קצת. אך לאחריו ישנה תקופה ארוכה של התאוששות בטרם ניתן לבצע השתלת שן.

כאבי ראש אחרי הרמת סינוס

כאבי ראש אחרי הרמת סינוס והשתלות שיניים עלולים להתרחש. אין זה אומר שיש סיבה לבהלה, אך חשוב ליידע את הרופא המטפל על מנת לבחון מה הסיבה.

שתלים דנטליים בפני עצמם אינם גורמים לכאבים. הם עשויים מחומרים מתקדמים סביבם העצם מתאחה בתהליך טבעי.

אם ישנם כאבים, על הרופא לבדוק מה הסיבה. יתכן כי זו תוצאה של סיבוך בו נגרם נזק לסינוס. תופעה זו נדירה מכיוון שהטכנולוגיות בהן אנו משתמשים מאפשרות דיוק מרבי. אך אם ישנם כאבי ראש אחרי הרמת סינוס, חשוב לוודא כי זו לא הבעיה.

יתכן כי גם קיימת בעיה במפרק הנמצא בצידי הראש, וזאת ללא תלות בהרמת הסינוס. גם במקרה זו תוכלו להתייעץ עם רופא השיניים לגבי אפשרויות הטיפול.
אפשרות אחרות היא התפתחות זיהום. דבר שבדרך כלל מלווה בתגובה דלקתית הכוללת הפרשת מוגלה ונפיחות.

ניתוח הרמת סינוס

הרמת סינוס מחיר

ברמת העיקרון, הרמת סינוס מחיר היא כ 8500 ש“ח. למרות שזהו פחות או יותר המחיר, אנו מזכירים כי חשוב לראות את התמונה המלאה. אנו ממליצים על פגישת ייעוץ אצל מומחה להשתלות. שם יהיה ניתן לבחון האם באמת יש צורך בביצוע הרמת הסינוס, ואם כן באיזו טכניקה. רופא השיניים יבחן גם אלטרנטיבות אחרות ויסקור אתכם את כל האפשרויות, על יתרונותיהן וחסרונותיהן.

נשמח לראותכם אצלנו במרפאה. הוראות הגעה ופרטי יצירת קשר תוכלו למצוא בקישור זה.

 

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD). 

ניתוח הרמת סינוס
תוכן עניינים