השתלת שן טוחנת

השתלת שן טוחנת מחיר

השתלת שן טוחנת

השתלת שן טוחנת דומה באופיה להשתלות שיניים מסוגים אחרים, אך יחד עם זאת היא דורשת התאמות מיוחדות בשל האזור המיוחד שבו השן מושתלת. במאמר זה נסביר על השתלת שיניים טוחנות וגם נדבר על השתלת שן טוחנת מחיר.

לפני הכל הסבר קצר על השיניים הטוחנות. השיניים שלנו כוללות ארבע קבוצות של שיניים טוחנות, כאשר בכל קבוצה יש 3 שיניים. אלו השיניים הממוקמות בחלקה האחורי של הלסת. תפקידן של השיניים הללו הוא לכתוש את המזון ולהכין אותו לבליעה. הן משלימות את הפעולה של השיניים החותכות והמלתעות. מחסור בשיניים טוחנות פוגע ביכולת שלנו ללעוס את המזון.

מבנה השיניים הטוחנות נועד במיוחד למטרה זו, ולכן הן אינן מחודדות, כמו השיניים שאתם רואים בקדמת הפה. במקום זאת יש להן מבנה שטוח.

וכמובן, כמו כל השיניים בפה, גם שיניים אלו חשופות לזיהומים ובעיות שונות, וגם אותן ניתן לאבד. לשמחתנו, כיום ישנן אפשרויות של השתלת שן טוחנת המאפשרת להחזיר לפעולת הלעיסה את התפקוד התקין.

השתלת שן טוחנת

השתלת שן טוחנת

במידה ואבדה השן הטוחנת ניתן לבצע השתלת שן טוחנת באופן דומה לכל השתלת שיניים אחרת. ההליך הסטנדרטי מתבצע באופן הבא:

החדרת השתל – בשלב הראשון מוחדר שתל בהרדמה מקומית. השתל הוא סוג של בורג העשוי זירקוניה או טיטניום ואותו מחדירים אל תוך עצם הלסת. לאחר מכן יש לתפור את רקמת החניכיים ולהמתין לקליטתו של השתל. זהו תהליך הנמשך כמה חודשים.

שלב חשיפת השתל – בחלוף הזמן, בהנחה שהשתל נקלט בהצלחה, מגיע שלב חשיפת השתל. הרופא מבצע חיתוך ברקמת החניכיים על מנת לחשוף את השתל ועליו מותקנת כיפה מתכתית התומכת בכתר.

התקנת הכתר – הכתר הוא החלק החיצוני של השן, הוא עשוי בדרך כלל חרסינה חזקה שתוכננה בהתאמה אישית למטופל. התקנת הכתר נעשית בדרך כלל כמה שבועות לאחר חשיפתו.

האם באמת צריך לבצע השתלת שיניים טוחנות?

השיניים הטוחנות אינו גלויות לעין, הן מסתתרות עמוק בתוך הפה. מסיבה זו רבים אינם מעניקים להם משמעות גדולה. אילו זו הייתה שן קדמית הם היו רצים מייד אל רופא השיניים ומבקשים השתלת שן, אך כאשר מדובר בשיניים האחוריות אנו נוטים להזניח אותן.

הרשו לנו לצאת נגד הגישה הזו. השיקולים האסתטיים הם אינם הסיבה היחידה לביצוע השתלות שיניים. לשיניים ישנה חשיבות גדולה מלבד המראה החיצוני ולא כדאי להזניח אותן.

חוסר בשיניים טוחנות יגרום לכם להפעיל לחץ על שיניים אחרות בעת פעולת הלעיסה. שיניים אחרות שאינן בנויות לצורך מלאכת הכתישה של המזון יסבלו מעומס גדול יותר, וכך יגדל הסיכוי של פגיעה בשיניים האחרות. חוסר בשיניים גורם גם לשינוים בלסת ותזוזה של שיניים, ומכאן מתחילות בעיות רבות.

לכן, למרות שהשיניים הטוחנות נמצאות מחוץ לטווח החיוך שלכם, לא כדאי להזניח אותן. במידה ונדרשת השתלה יש לבצע אותה, זה ימנע בעיות רבות בעתיד.

השתלת שן טוחנת מחיר

השתלת שן טוחנת מחיר

השתלת שן טוחנת מחיר היא כ 5,500 שקלים, באופן דומה לכל הליך השתלת שן בודדת. אנשים רבים מחפשים לחסוך כסף ולכן בוחרים השתלות שיניים על פי המחיר. איננו מזלזלים בשאיפה לחסוך כסף, אך חשוב לעשות זאת ללא התפשרות על האיכות.

אם מרפאת שיניים ברחובות הציעה לכם השתלה במחיר של 5500 שקלים, ומרפאה במקום אחר הציעה השתלה ב 4000 ש“ח. אל תמהרו לקפוץ על המציאה. ההבדל במחיר אינו נובע מהרצון של הרופא להרוויח אלא מאיכות השתלים שהוא משתמש בהם והניסיון שלו. שתלים באיכות נמוכה יכולים להיות זולים יותר, אך הדבר יגדיל את הסיכונים שלא יחזיקו מעמד זמן רב. דבר דומה אפשר להגיד על הניסיון של רופא השיניים. השתלת שיניים דורשת מיומנות רבה ולכן ישנו יתרון משמעותי לרופא מומחה להשתלות שיניים.

מותר ורצוי לערוך השוואת מחירים בנושא של השתלות כמו גם כל טיפולי השיניים האחרים. אך זכרו כי לעולם אין להתפשר על המקצועיות והאיכות, בסופו של דבר זוהי הבריאות שלכם.

מרפאת אמריקן סמייל רחובות

במרפאת אמריקן סמייל תוכלו ליהנות ממבחר טיפולי שיניים. אנו מבצעים השתלות שיניים מכל הסוגים, טיפולי השתלת עצם והרמת סינוס. אך מלבד השתלות שיניים אנו מציעים מגוון טיפולי שיניים לכל המשפחה. טיפולים אסתטיים הכוללים הלבנת שיניים, יישור שיניים שקוף ועוד מבחר טיפולים לכל בעיה.

נשמח לראותכם אצלנו במרפאה. הוראות הגעה ופרטי יצירת קשר תוכלו למצוא בקישור זה.

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).