מה זה כתר בשן

דף הבית » כתר לשיניים » מה זה כתר בשן

מה זה כתר בשן, ומתי אנו צריכים אותו?

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

ישנם מקרים בהם ישנו נזק משמעותי לכותרת השן, ולכן יש צורך להרכיב עליה כתר. כותרת השן היא החלק החיצוני של השן, זה שנמצא מעל רקמות החניכיים, וניתן להבחין בכותרת כאשר מחייכים. ולא נשכח כי כותרת השן היא החלק שבפועל מבצע את הלעיסה של המזון, כך שהיא לא רק הכרחית לצורך חיוך יפה.

כאשר כותרת השן נפגעה, זוהי גם בעיה תפקודית וגם בעיה אסתטית. וכתרים לשיניים יכולים לתת את הפתרון לשניהם. בדרך כלל מדברים על כתרים, מדברים בהקשר של כתר אחרי טיפול שורש. אך לא תמיד טיפול שורש הוא הסיבה לשימוש בכתרים.

כתר אחרי טיפול שורש

מה זה כתר בשן

כתרים לשיניים

כתר לשן הוא תחליף לחלק העליון של השן, אך אין להתבלבל בינו לבין שתל דנטלי. הכתר מורכב על גבי השורש הקיים, כלומר הבסיס שלו הוא שן טבעית. גם שתלים דנטליים עושים שימוש בכתרים, אך שם הם מורכבים על גבי שתל דנטלי.

השימוש בכתר הכרחי בכל פעם שישנו נזק לכותרת השן, דבר שיכול להתרחש גם מחבלה בפעילות ספורטיבית או אפילו תאונת דרכים. כאשר השן נשברת, אך השורש תקין, אנו יכולים להרכיב עליה כתר.

כתר לשן צריך לענות גם על צרכים אסתטיים, וגם על הצרכים התפקודיים. חשוב לדעת כי לצורך לעיסה המזון יש צורך בכוח רב, ולכן לא כל חומר מתאים. וכאשר מצפים שהחומר יהיה גם בעל מראה של שן טבעית ותואם לצבע השיניים האחרות, זה לא דבר מובן מאליו.

בעבר השתמשו בכתרים מזהב, אבל כיום אף אחד אינו מעוניין בכתרים מזהב. כיום מחפשים אחר כתרים הנראים כמו שן טבעית, ולכן הם בדרך כלל עשויים מחומרים כמו זירוקניה או חרסינה. ישנם סוגים שונים של כתרים לשיניים, לכל אחד תכונות אחרות וגם מחירים אחרים.

באופן טבעי, כאשר מדובר על כתרים לשיניים קדמיות, הקהל מחפש אחר מראה טבעי ויפה. אך כאשר מדובר בשיניים אחוריות, המטופלים מוכנים להתפשר.

כאשר תתייעצו עם רופא השיניים בוודאי מחיר כתר לשיניים יהיה אחד הנושאים שיעמדו על הפרק. הקשיבו לניסיונו של רופא השיניים, לעתים כדאי לשלם יותר עבור כתר חזק יותר שיחזיק מעמד לאורך זמן. כתר הוא אינו לנצח, וסביר להניח כי לאחר תקופה של כעשר שנים יש להחליפו.

כתר אחרי טיפול שורש

לאחר שהבנו מה זה כתר בשן, בואו נדבר על אחד השימושים השכיחים ביותר של כתרים – כתר אחרי טיפול שורש.

נסביר בקצרה מה זה טיפול שורש, אך מי שרוצה לשמוע הסברים מעמיקים יותר יכול למצוא מאמרים נוספים בנושא של סתימות שורש אצלנו באתר.

טיפול שורש נדרש כאשר העששת מגיעה אל שורשי השן, אל הרקמות הרכות שבהן כלי דם ותאי עצב. זהו מצב כואב מאוד, המעיד על ריקבון עמוק בשן. ובמקרה שכזה הדרך היחידה להציל את השן היא באמצעות טיפול שורש.

הטיפול נעשה באמצעות קדיחה עמוקה בשן, על מנת להחדיר כלי עבודה זעירים ולנקות את שורשי השן. לאחר מכן יש להשתמש בחומרי מילוי על מנת לסתום את תעלות השן.

טיפול זה משאיר את השן חלשה מאוד, וגם לא אסתטית. ולכן יש צורך להרכיב עליה כתר. ובמקרים מסוימים מבנה וכתר.

בעזרת הכתר ניתן יהיה לתת חוזק לשן, וגם לשקם את המראה החיצוני.

כיצד מרכיבים כתר

כתר מיוצר במעבדות שיניים, והדבר קודם כל דורש מדידות והתאמה אישית עבור המטופל. לכן בין הטיפולים, עד להשלמת הכתר, רופא השיניים ישתמש בכתר זמני. בדרך כלל כתר שאותו הוא מפסל באמצעות כלי העבודה שלו. כתר זה מעניק פתרון סביר מבחינת המראה ומבחינת החוזק, אך הוא נועד לתקופה קצרה בלבד.

לצורך הרכבת הכתר יש לבצע השחזה של השן. אך במקרים מסוימים, בדרך כלל כאשר זהו כתר אחרי טיפול שורש, יש לבצע גם מבנה. בדרך כלל משתמשים במבנה טיטניום או מבנה פייבר פוסט.

את הכתר מדביקים באופן זמני לתקופת ניסיון של שבועיים. כך ניתן לוודא כי הוא תואם בצורה מושלמת. ואם כן הוא יודבק באופן קבוע.

מה זה כתר בשן

מרפאת שיניים אמריקן סמייל

אם יש לכם צורך לעבור טיפול שורש, או שהסיבה לכתר היא טראומה אחרת שנגרמה לשן – קבעו פגישה במרפאת השיניים של דוקטור יואל גבריאל. כאן מבצעים סתימות שורש, ושחזורים באמצעות כתרים.

אנו מרפאת שיניים ותיקה ומומלצת ברחובות, וכאן ניתן לקבל מגוון טיפולי שיניים לרבות השתלת שיניים, יישור שיניים שקוף, סתימות, וטיפול בבעיות חניכיים ועוד מגוון טיפולים מתקדמים.

מרפאת שיניים רחובותכתובת והוראות הגעה

מה זה כתר בשן |  כתר אחרי טיפול שורש

 

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD). 

מה זה כתר בשן
תוכן עניינים