השתלות שיניים בראשון לציון

השתלות שיניים בראשון לציון

השתלות שיניים בראשון לציון

השתלות שיניים בראשון לציון הפכו להליך שכיח. מידי יום מבקרים במרפאת השיניים אנשים המתעניינים בהשתלות שיניים ושואלים שאלות לגבי תהליך השתלת שיניים והאם ניתן לבצע השתלת שיניים לחולי סכרת.

במאמר זה נסביר בקצרה מהו הליך השתלת שיניים וניגע בהיבט הספציפי של השתלות שיניים לחולי סכרת, מחלה שהפכה לשכיחה מאוד בישראל ובעולם כולו.

תהליך השתלת שיניים

ישנם סוגים שונים של שתלים דנטליים ושיטות השתלת שיניים. במאמר זה נתייחס להליך באופן כללי.

תהליך השתלת שיניים עושה שימוש בשתלים מלאכותיים המעוגנים בדרך כלל לעצם הלסת, זאת במקום השיניים שאבדו. לשתל ישנו חלק פנימי, סוג של בורג טיטניום המוחדר אל תוך עצם הלסת, וכתר חיצוני בעל מראה של שן טבעית.

בהליך סטנדרטי קודם כל מחדירים את השתל אל תוך עצם הלסת, ולאחר קליטתו (הליך שעשוי לקחת כמה חודשים), מחברים אליו את הכתר החיצוני או גשר. אך קיימות גם שיטות של העמסה מיידית, המכונות גם השתלות שיניים ביום אחד, ובהן מיד מחברים כתר זמני לשן. לכל שיטה יש את היתרונות ואת החסרונות שלה, אך לא כל שיטה מתאימה לכל מקרה.
השתלות שיניים בראשון לציון יכולות לתת מענה למקרים של השתלת שן בודדת, מספר שיניים או כל השיניים ברבים מהמקרים. אין זה אומר שצריך למלא את הפה בשתלים דנטליים, דבר יקר, מורכב וגם מיותר. כיום ישנן שיטות כמו אול או פור/אול און סיקס, בהן גשר שיניים נתמך על ידי מספר שתלים. כך חוסכים את הצורך בריבוי שתלים דנטליים.

תהליך השתלת שיניים

השתלות שיניים ועצם הלסת

אחד הפקטורים המרכזיים בהשתלות שיניים הוא מצב עצם הלסת. מכיוון שעצם הלסת היא הבסיס אליו מוחדרים השתלים, עליה להיות חזקה ועבה מספיק בשביל להחזיק אותם. ישנן סיבות שונות הגורמות לספיגה של עצם הלסת, וגם איבוד השיניים הוא בפני עצמו סיבה המביאה לספיגת עצם הלסת. כך שישנם מצבים בהם מצב הלסת אינו מאפשר השתלת שיניים.

מצב הלסת דורש אבחון באמצעות בדיקת CT. במידה והלסת דקה מידי, אין זה אומר שצריך לוותר, ישנם פתרונות שונים גם למצבים הבעייתיים האלו. ישנם סוגים שונים של שתלים שבהם אפשר להשתמש, כמו למשל שתלים בזאליים היכולים להתאים לחלק מהמקרים. או לבצע השתלת עצם בלסת בתור טיפול מקדים להליך ההשתלה.

השתלת שיניים לחולי סכרת

השתלת שיניים לחולי סכרת

כמו כולם, גם חולי סכרת סובלים מבעיות בשיניים, ולכן עלולים להזדקק לטיפול השתלת שיניים. אך מחלת הסכרת משפיעה על הגוף בצורות שונות, ולכן השתלת שיניים לחולי סכרת היא אינה דבר מובן מאליו. אך חושב להגיד כי בניגוד למיתוסים כי לא ניתן לבצע השתלות שיניים בקרב חולי סכרת, הדבר אינו מדויק.

קודם כל בואו נבין כיצד הסכרת משפיעה על הגוף. כאשר רמת הסוכר בגוף גבוהה הדבר גורם להצרות כלי הדם, כולל כלי הדם בחניכיים. הדבר פוגע בזרימת הדם, דבר הכרחי לצורך התחדשות רקמות ותהליכי החלמה.

כלי הדם מזינים את הקמות ומאפשרים את בנייתם והתחדשותם. אך כאשר ישנה פגיעה בכלי הדם, רקמות כמו למשל רקמת עצם הלסת אינן מקבלות את ההזנה הדרושה ולכן ישנה התדלדלות של עצם הלסת. כתוצאה מאותם תהליכים גם שיניים נושרות.

בעבר לא היה נהוג לבצע השתלת שיניים לחולי סכרת בגלל הסיכויים הנמוכים של קליטת השתלים. והפתרון עבור רוב חולי הסכרת היה שיניים תותבות, פתרון שהוא פחות נוח.

כיום ניתן לבצע השתלות שיניים גם עבור חולי הסכרת. אך הדבר דורש בדיקות רפואיות על מנת לוודא שהסכרת מאוזנת. למידע נוסף כדאי להתייעץ עם רופא מומחה להשתלות שיניים.

השתלות שיניים בראשון לציון

השתלות שיניים בראשון לציון

אם אתם סובלים ממחסור בשיניים, השתלות שיניים בראשון לציון יכולות להיות הפתרון לבעיה. גם אם אתם סובלים מסכרת או שמצב הלסת שלכם אינו אידאלי מסיבות שונות, ישנם פתרונות עבורכם.

הדבר הנכון לעשות הוא לקבוע פגישת ייעוץ אצל מומחה להשתלות שיניים. הרופא יבצע את כל הבדיקות הנדרשות ויוכל לתת את המלצותיו בהתאם למקרה הספציפי שלכם.

אנו במרפאת אמריקן סמייל מאמינים כי לכולם מגיע ליהנות מחיוך יפה. לכן אנו עושים שימוש במיטב השיטות ומיטה הטכנולוגיות המתקדמות ביותר על מנת לאפשר לכל אחד ליהנות מהיכולות של רפואת השיניים האסתטית ולהחזיר לעצמו את החיוך.

אצלנו במרפאה תוכלו ליהנות מכל שירותי רפואת שיניים למשפחה הכוללים גם רפואת שיניים חירום, יישור שיניים שקוף ועוד טיפולים מתקדמים.

מרפאת שיניים ברחובות אמריקן סמייל – התקשרו לצרוך קביעת פגישת ייעוץ או השאירו הודעה בפייסבוק

 

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).