ניתוח עקירת שן בינה כלואה 

דף הבית » עקירה כירורגית » ניתוח עקירת שן בינה כלואה 

ניתוח עקירת שן כלואה הוא עקירת שיניים מורכבת שאינה נעשית בתנאים רגילים. זוהי בעיה המאפיינת את שיני הבינה, ולעתים דורשת הליך כירורגי. במאמר זה נדבר על ניתוח עקירת שן בינה כלואה, וגם על האפשרות של עקירת שן בינה בהרדמה מלאה.

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

אך לפני הכל, כדאי להסביר מדוע שיניי הבינה מעוררות בעיות רבות, ואיך תדעו האם אתם זקוקים לעקירת שן בינה.

עקירת שן כלואה

עקירת שן בינה בהרדמה מלאה

כולנו יודעים כי בתקופת הילדות השיניים מתחלפות – שיני החלב נושרות ואחריהן מגיעות השיניים הקבועות איתן נהיה במשך כל החיים. אבל מעבר לאותה תחלופת שיניים, ישנן עוד 4 שיניים מיוחדות הצומחות בגיל מאוחר – בדרך כלל בין גיל 18 ל 30. ואלו הן שיני הבינה.

שן הבינה היא השן האחורית ביותר בלסת והיא משמשת כשן טוחנת. אבל מדוע השן הזו כל כך בעייתית? מדוע במקרים רבים אנשים צריכים לבצע עקירה כירורגית בגלל שיני הבינה?

ההסבר נמצא בשינויים התזונתיים שעברה החברה המודרנית. כיום אנו נהנים ממזון מעובד שאינו מצריך להפעיל לחצים גדולים באמצעות הלסת. אך בעבר, כאשר בני האדם התאמצו יותר בפעולת הלעיסה, הלחץ על הלסת יצר מבנה לסת גדול יותר. ושם היה מספיק מקום לשיני הבינה.

כיום, הלסת של בני האדם קטנה וצפופה יותר, ולא אחת אין בה מספיק מקום לבקיעת שיני הבינה. וזוהי הסיבה מדוע ישנן כל כך הרבה בעיות הקשורות לצמיחתן של שיני הבינה.

איך לדעת האם אני צריך עקירת שיני בינה

רופאי השיניים מבצעים הרבה יותר מסתימות או טיפולי שורש, הם עוקבים אחר התפתחות השיניים ומנסים לזהות בעיות בפה בשלבים מוקדמים. ולפעמים הם אפילו מפנים לרופאים מומחים במקרה של בעיות מיוחדות.

כך שאם הינכם מקפידים על ביקורים אצל רופא השיניים עוד מגיל צעיר, סביר להניח כי רופא השיניים בוחן היטב את צילומי הרנטגן ובין היתר מסתכל על צמיחת שיני הבינה. ואם יזהה צמיחה בעייתית, הוא צפוי להמליץ על טיפול עוד לפני שמופיעים כאבים, דלקות וסיבוכים של הבעיה.

אך כן, ישנם גם מקרים בהם אנשים מתחילים להרגיש כאב, ובעקבות כך פונים אל רופא השיניים. ואז מתגלה הבעיה ורופאי השיניים ממליצים על עקירת שיני הבינה. כאשר שן הבינה אינה בוקעת כלפי חוץ, היא יוצרת בעיות רבות, ויש לבצע עקירת שן כלואה באמצעות ניתוח.

ניתוח עקירת שן בינה כלואה

ניתוח עקירת שן בינה כלואה

מכיוון שהשן כלואה תחת רקמת החניכיים, וככל הנראה כיוון הצמיחה שלה חריג, יש לבצע ניתוח עקירת שן בינה כלואה. איננו יכולים לגשת אליה בצורה חיצונית ולמשוך אותה כלפי מעלה.

יש לבצע הליך כירורגי בו מבצעים חתך בחניכיים ואף מעט ניסור של עצם. ולכן ניתוח עקירת שן בינה כלואה הוא אינו הליך פשוט ומהיר של מספר דקות כמו במקרים אחרים של עקירות.

לפני שמבצעים עקירה כירורגית יש לעשות צילומי ובדיקות על מנת לאבחן את הבעיה ולתכנן את הטיפול. אנו עושים זאת באמצעות שילוב של צילומי רנטגן, צילומים פנורמיים והדמיות CT.

כך ניתן לזהות תאי עצם, רקמות בעלי דלקת, עששת וכל מצב השיניים – ובקיצור כל הדברים שעל רופא השיניים לקחת בחשבון בעת ביצוע הטיפול. יתכן גם כי בטרם הטיפול יש לעשות שימוש באנטיביוטיקה, משככי כאבים ואפילו סטרואידים.

לא אחת עקירת שיני בינה מתבצעת במקביל לטיפולים אורתודנטיים כלליים. שיני הבינה גורמות לבעיות המשליכות על השינים האחרות, ולעתים יש לעקור אותן בטרם מבצעים יישור שיניים.

הטיפול נעשה בהרדמה, ומבקרים מסוימים מבצעים עקירת שן בינה בהרדמה מלאה.

עקירת שן בינה בהרדמה מלאה

עקירה כירוגית היא דבר מורכב תמיד, אך בחלק מהמקרים אפשר להגיד כי מדובר בהליך ארוך במיוחד. ולכן יתכן כי רופאי שיניים ימליצו על עקירת שן בינה בהרדמה מלאה על מנת לא להתיש את המטופל, ועל מנת לאפשר לרופא לבצע את ההליך ללא הפרעות. כר אפשר לעקור מספר שיני בינה בפעם אחת.

כמו כן ישנם אנשים הסובלים מחרדות הקשורות לביקור אצל רופא השיניים, וטיפול ארוך ומורכב בהרדמה מקומית הוא דבר שקשה להם לעמוד בו. מהבחינה הזו עקירת שן בינה בהרדמה מלאה יכולה להיות הפתרון.

מרפאת שיניים אמריקן סמייל

עקירת שן כלואה

כל כאב שיניים הוא סיבה לבקר בהקדם אצל מרפאת השיניים על מנת לקבל את הטיפול המתאים. ולעולם אין להתעלם מהכאב, כי זה תמיד יגרום להחרפת הבעיה. ובמקרה של בעיות בשיני הבינה, הדבר עלול לגרום אפילו לזיהומים מסכני חיים.

אם ישנם סימנים של כאב באזור השיניים הטוחנות, נוקשות בלסת ואפילו כאבי ראש, כדאי לגשת בדחיפות אל רופא השיניים.

מרפאת שינים רחובות אמריקן סמייל, בראשותו של דוקטור יואל גבריאל היא המקום בו תוכלו לעבור אבחון ולקבל טיפול בהתאמה אישית לרבות עקירת שן בינה בהרדמה מלאה.

אנו מרפאת שיניים מובילה ובעלת ניסיון המבצעת את כל טיפולי השיניים, לרבות השתלת שיניים, פלטות שקופות ליישור שיניים  וטיפולים אורתודנטיים.

מרפאת שיניים אמריקן סמייל – הוראות הגעה.

 

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD). 

עקירת שן כלואה
תוכן עניינים