השתלת עצם בפה

דף הבית » השתלות שיניים » השתלת עצם בפה

השתלת עצם בפה, אותה לפעמים מכנים השתלת עצם בשן או השתלת עצם בשיניים, היא הליך רפואי נלווה להליך השתלת שן. לא בכל מקרה יש צורך בהשתלת עצם, אך ישנם מקרים בהם רופאי השיניים צריכים לבצע זאת בתור הליך מקדים להשתלת השיניים.

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

במאמר זה נסביר על השתלת עצם בשיניים, מתי יש לבצע השתלת עצם בשן וגם כמה מילים על אלטרנטיבות להשתלת עצם. זוהי רק סקירה כללית ואינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. ישנן שיטות שונות המתאימות למצבים שונים, חובה לבדוק זאת עם מומחה להשתלות שיניים. אם תרצו תוכלו לקבוע פגישת ייעוץ אצלנו – מרפאת שיניים ברחובות אמריקן סמייל.

השתלת עצם בשן

השתלת עצם בפה

במקרים רבים אנשים מאבדים את השיניים וזקוקים להשתלות דנטליות, הליך מתקדם בעזרתו רופאי השיניים יכולים להחזיר לאנשים שאיבדו שיניים את המראה והתפקוד של שיניים טבעיות. זהו באמת אחד ההישגים הגדולים של רפואת השיניים, אך כמובן שנרצה לעשות כל מאמץ לשמור את השיניים ולהימנע מהצורך בהליכים שכאלו.

מבלי להיכנס לפרטי הפרטים של הליך השתלת שיניים, נציין רק שהבסיס לשן הוא שתל דנטלי המוחדר אל תוך עצם הלסת. בדרך כלל זהו שתל טיטניום, המשמש כבורג המוחדר ללסת. עליו תחובר השן התותבת.

המשמעות של זה היא שיש צורך בעצם לסת חזקה מספיק על מנת להחזיק את אותו שתל דנטלי. ולא לכולם יש מספיק מסת עצם, במקרים רבים הלסת דקה מידי ואינה מאפשרת השתלת שיניים. ישנן סיבות שונות הגורמות לספיגת עצם הלסת, ואחת מהן היא מחסור בשיניים. אנשים שהסתובבו זמן רב בלי שיניים צפויים לעצם לסת דקה.

וכאשר העצם דקה מידי, יש לבחון שתי אפשרויות – האחת היא השתלת עצם בשיניים, והאחרת היא שימוש בשיטות אלטרנטיביות להשתלת שיניים. שוב נציין כי רופא השיניים בודק את המצב של המטופל, ונעזר בהדמיית CT. בהתאם לכך הוא ימליץ על שיטת הטיפול המתאימה.

השתלת עצם בשיניים

השתלת עצם בשן

אולי שמעתם את המושג השתלת עצם או הרמת סינוס, למעשה מדובר בדברים חופפים. לא נרחיב לגבי ניתוח להרמת סינוס, רק נציין שזהו סוג של השתלת עצם הנעשה באזור האחורי של הלסת העליונה, קרוב לסינוסים. אם תרצו ללמוד עוד על הנושא תוכלו למצוא אצלנו באתר מאמרים על הרמת סינוס פתוחה / הרמת סינוס סגורה.

השתלת עצם בפה נדרשת בחלק מהמקרים, בטרם מבצעים השתלת שיניים. ישנן שיטות שונות לבצע את ההשתלה, וגם תחליפי עצם שונים בהם משתמשים.

שלא תחשבו שבהליך השתלת עצם לוקחים עצם מתורם ומחדירים אותה במקום הלסת שלכם. בדרך כלל מדובר בעצם טחונה, או תחליף אחר, אותו מחדירים לאזור אותו רוצים לעבות. פעולה זו מעודדת את צמיחת העצם והתעבותה בנקודה הספציפית. זהו לא תהליך המסתיים לאחר ביצוע ההשתלה, זהו תהליך המתחיל לאחר ביצוע ההשתלה – לאחר מכן נדרשת תקופה ארוכה של חודשים רבים בהם העצם צומחת.

רק לאחר שרופא השיניים מוודא כי העצם נקלטה, הוא יכול להתקדם לביצוע השתלת השן. פרק הזמן הארוך הוא אחד השיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים בין השתלת עצם לבין שימוש בשיטות אלטרנטיביות.

הליכים אלטרנטיביים

לעתים, במקום השתלת עצם בשן, בוחרים בשיטות אלטרנטיביות המאפשרות לבצע השתלת שיניים ללא השתלת עצם מקדימה. האלטרנטיביות הקיימות הן:

שתלים בזאליים – אלו הם שתלים המוחדרים לשכבה הקורטיקאלית של העצם, זו שאינה נספגת. הם דורשים שתלים בעיצוב שונה וטכניקת השתלה שונה.
שתלים זיגומטיים – תלוי באזור ההשתלה, לעתים ניתן לקבע את השתלים אל עצמות הלחיים במקום אל עצמות הלסת
שתלים קצרים – ישנם מקרים בהם ניתן להשתמש בשתלים קצרים יותר המתאימים לעצמות דקות יותר.
זכרו כי כל אפשרות מתאימה למצב אחר, עליכם להתייעץ עם רופא השיניים ולבדוק את האפשרויות השונות ומה מתאים עבורכם.

השתלת עצם בפה

השתלת עצם בשיניים

אנו מקווים שהסברנו היטב מהי השתלת עצם בפה, אך כמובן שישנם עוד פרטים רבים שלא נכנסו אליהם. אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ עם רופא השיניים, שם תוכלו לשאול את כל השאלות לגבי ההליך, תופעות הלוואי והסיכונים, וגם האלטרנטיביות הטיפוליות.

גם מבחינת המחירים, כדאי לקבל הצעת מחיר אישית מכיוון שכל מטופל זקוק להליך רפואי אחר. באופן כללי אנו יכולים להגיד כי העלות של השתלת עצם בלסת התחתונה מתחילה במחיר של 2500 ש“ח ועשויה להגיע עד ל 20,000. גם השתלת עצם בלסת העליונה נעה בטווחי מחירים אלו.

מרפאת אמריקן סמייל ברחובות מציעה לכם מגוון טיפולי שיניים לכל המשפחה. אנו מעניקים שירותי רפואת שיניים לנוער ומבוגרים. ומבצעים הכל, מסתימות, דרך טיפול שורש מבנה וכתר, ועד יישור שיניים והשתלות שיניים. אנו הכתובת שלכם עבור יישור שיניים שקוף, ומגוון טיפולים לכל בני המשפחה.

מרפאת אמריקן סמייל – כתובת והוראות הגעה

השתלת עצם בשן

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD). 

השתלת עצם בפה
תוכן עניינים