דלקת חניכיים

דף הבית » מרפאת שיניים » דלקת חניכיים

דלקת חניכיים היא דבר שכיח, אך חשוב לטפל בה ולהימנע מסיבוכים מיותרים ומסוכנים. ולכן לפני שנדבר על איך מטפלים בדלקת חניכיים, ואמצעים כמו שטיפת פה לדלקת חניכיים, חשוב להסביר כיצד ניתן להימנע מדלקת בחניכיים.

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

דלקת חניכיים

הדלקת היא למעשה זיהום שנגרם על ידי החיידקים הקיימים בפה. כאשר החיידקים חודרים אל רקמת החיבור שבין השן לחניכיים, מתחילות התגובות הדלקתיות. וזוהי עוד סיבה מדוע חשוב לשמור על היגיינת השיניים.

אך ישנם אנשים להם נטייה גדולה יותר לחלות במחלות חניכיים, וזה מסיבות גנטיות והרכב הרוק בפה. כמו גם מעשנים, נשים בהיריון, מושתלי שיניים, חולים במחלות כרוניות, ואנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע הם בעלי סיכוי גבוה יותר לחלות בדלקת חניכיים. אפילו הרגלי התזונה יכולים להשפיע.

בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים והשיננית מאפשרים לזהות דלקות ולטפל בהן בהקדם.

דלקת חניכיים

התסמינים של דלקת חניכיים

רופא שיניים מומלץ ברחובות יזהה מייד דלקת חניכיים, אך גם עליכם להיות ערניים לסימנים. אחד הסימנים השכיחים הוא רגישות של החניכיים לחום או לקור, אך זהו יכול להיות גם סימן לחור עמוק בשן.

שימו לב האם ישנו כאב או דימום בחניכיים, דבר שיכול להתרחש בעת צחצוח השיניים. כמו כן תוכלו להרגיש באדמומיות ואפילו נפיחות של החניכיים, שינויים בריח הפה או בטעם ואף שיניים מתנדנדות.

חשוב מאוד לשים לב לסימנים, ובמידת הצורך לפנות אל רופא השיניים ללא דיחוי. דלקת חניכיים בתחילת דרכה אינה יוצרת נזק בלתי הפיך וניתן לטפל בה בקלות יחסית. אך כאשר היא אינה מטופלת בזמן היא הופכת לדלקת כרונית – וזו גורמת לנסיגת חניכיים ובהמשך נשירה של השיניים.

אך אל תחשבו כי הנזקים מוגבלים לבריאות הפה, מסתבר שהדלקות חניכיים יכולות להשפיע על הגוף באופן כללי. כלי הדם שברקמות החניכיים צפויים להעביר את הדלקת אל תוך מחזור הדם, ולגרום לסיבוכים נוספים לרבות שבץ, סוכרת וסרטן. הדבר גם מסוכן מאוד לנשים בהיריון ועלול לגרום ללידה מוקדמת או הפלה.

איך מטפלים בדלקת חניכיים

לפני שאנו מדברים על טיפולים, אנו רוצים לדבר על מניעה שהיא האסטרטגיה הכי טובה. אנו תמיד מקפידים להנחות את המטופלים המגיעים אל מרפאת שיניים רחובות ולתת להם הדרכה בנושא. ההמלצות שלנו הן:

  • הקפידו על צחצוח השיניים. חשוב לדעת איך לצחצח שיניים בצורה הנכונה המסירה את שאריות האוכל ורובד החיידקים, ואינה גורמת נזק לחניכיים. תוכלו לקבל הדרכה אצל השיננית. יש לבחור מברשת שיניים מתאימה.
  • יש לעשות שימוש בחוט דנטלי על מנת להסיר את שאריות האוכל שלא ניתן להסיר עם מברשת השיניים.
  • יש להימנע ממאכלים ומשקאות עתירי סוכר. אלו תורמים להתפתחות החיידקים בפה, וגם מחלישים את המערכת החיסונית.
  • הקפידו על ביקורת תקופתית אצל רופא שיניים ברחובות. אל תחכו להופעת כאבי שיניים, הגיעו פעם או פעמיים בשנה לבדיקה. זה גם יעזור לכם למנוע טיפולים מורכבים כמו טיפול שורש.

איך מטפלים בדלקת חניכיים

ועכשיו איך מטפלים בדלקת חניכיים?

הטיפול יקבע על ידי רופא השיניים, ובמקרים מסוימים יש להפנות את המטופל אל רופא מומחה לבעיות חניכיים. הטיפול מלווה גם בניקיון השיניים (על ידי שיננית) אשר מסירה את האבנית שהצטברה.

הטיפולים עשויים לכלול שטיפות פה, ובמקרים מסוימים גם טיפולים תרופתיים (אנטיביוטיקה).

במקרה שבו מדובר בדלקת כרונית הטיפול אינו פשוט ומהיר. במקרים אלו יתכן כי יש צורך בהליך כירוגי, ותקופת ההחלמה מהדלקת עשויה להימשך מספר חודשים.

שטיפת פה לדלקת חניכיים

ישנם מוצרים שונים לשטיפת פה אשר ניתן להשיג בכל חנות פארם. מוצרים אלו יכולים לסייע לשמור על ניקיון השיניים והחניכיים והם משלימים את פעולת צחצוח השיניים. מוצרים אלו יכולים להפחית את הסיכוי להתפתחות דלקת.

במקרה וישנה דלקת, הרופאים ימליצו על שטיפת פה לדלקת חניכיים. אלו יכולים להיות פתרונות טבעיים כמו שטיפה במי מלח, או מוצרים המיועדים במיוחד למטרה זו.

קורסודיל הוא אחד המוצרים השכיחים כאשר מדברים על שטיפת פה לדלקת חניכיים. זהו חומר חיטוי אנטיספטי אשר יכול להגיע בצורת נוזל או בצורת ג‘ל. יש להשתמש בו בהתאם להנחיות רופא השיניים.

שטיפת פה לדלקת חניכיים

מרפאת שיניים אמריקן סמייל

סובלים מרגישות בחניכיים? שתיתם מים קרים ומייד הרגשתם תחושה לא נעימה בחניכיים? זהו סימן שעליכם לקבוע תור בהקדם אל מרפאת השיניים. כפי שהבנתם חשוב לטפל בדלקת בשלבי המוקדמים, ולא לדחות את הבעיה.

מרפאת שיניים אמריקן סמייל, בראשותו של דוקטור יואל גבריאל היא המקום בו תוכלו לעבור אבחון וטיפול בדלקת החניכיים.

מרפאתנו מעניקה מגוון טיפולי שיניים מתקדמים, לרבות חידוש טיפול שורש, השתלת שיניים ללא עצם, יישור שיניים שקוף ועוד מגוון פתרונות לכל בעיות השיניים.

מרפאת אמריקן סמייל בגוגל מפות

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD). 

שטיפת פה לדלקת חניכיים
תוכן עניינים