עקירות שיני בינה

עקירות שיני בינה

עקירות שיני בינה

במקרים רבים אנשים נזקקים לעקירות שיניים, לרבות עקירות שיני בינה. עקירת שן בינה בדרך כלל יותר מורכבת מעקירה רגילה, ועשוי לדרוש עקירה כירורגית.

לפני שנדבר על עקירת שיניים ועל מחיר עקירת שן בינה, נתחיל מהסבר על שיני בינה באופן כללי.

מהן שיני בינה

עקירת שן בינה עליונה

שן הבינה היא אחת מן השיניים הטוחנות הממוקמות באחורי הלסת. שיניים אלו בוקעות בגיל מאוחר, ולכן מכונות שיני בינה. הן יכולות לבקוע החל מגיל 17, ולפעמים בגיל 30.

אצל אנשים רבים שיני הבינה גורמות לבעיות, ולכן יש צורך לבצע עקירות שיני בינה. אך לא אצל כולם, רבים יכולים לחיות עם שן הבינה ללא שום בעיה.

הסיפור של שיני הבינה מעניין מאוד, וזוהי בעיה המאפיינת את אורח החיים המודרני. בתקופות קדומות יותר, בהן נאלצנו להתאמץ יותר ולהפעיל את הלעיסה, הלסת גדלה למימדים גדולים יותר והיה בה מספיק מקום לשיני הבינה. אך כיום, אורח החיים המודרני אינו דורש מאיתנו לאמץ את הלסת יתר על המידה, וכתוצאה מכך הלסת קטנה וצפופה יותר. וזהו מקור הבעיות.

שיני בינה יכולות לבקוע באופן חלקי, וכך ליצור קפלי חניכיים בהן מצטברות שאריות אוכל והן מקור לעששת ודלקות חניכיים. ובמקרים חמורים יותר שיני הבינה צומחות בזוויות לא נכונות הגורמת להפעלת לחץ על שיניים אחרות ועל שורשיהן. מלבד הכאבים הדבר מביא לעיוות בשיניים.

ותופתעו לדעת שישנם גם מקרים רבים בהם שיני הבינה לעולם אינן בוקעות; הן פשוט לא קיימות.

בעבר רופאי שיניים הקלו ראש בנושא ומיהרו לעקור שיני בינה על מנת למנוע בעיות. היום הגישה קצת השתנתה והרופאים נוהגים לאבחן את הבעיה ולשקול היטב האם זהו ההליך הנחוץ.

בכל הקשור לשיני בינה, ישנם מספר מצבים המטרידים אותנו:

  • דלקות ברקמות הסובבות את כותרת השן.
  • פגיעה בשיניים הטוחנות הסמוכות העשויה לכלול ספיגת שורשים ועששת.
  • הופעת ציסטות וגידולים בלסת הנגרמות כתוצאה משן הבינה.
  • הרס של עצם בין שן הבינה לשן הטוחנת הסמוכה.

מחיר עקירת שן בינה

עקירת שן בינה עליונה

עקירות שיני בינה יכולות להיות עקירת שן בינה עליונה או תחתונה. מבחינת ההליך עצמו אין שוני, ורק מצב השן ואופי הבעיה משפיעים על מורכבותו.

ישנה בעייתיות לטפל בשן הבינה ולעקור אותה בגלל מיקומה הבעייתי. היא נמצאת בעומק הפה, ויחסיותה לשאר השיניים יכולה להיות מאוד בעייתית. כך שבמקרים רבים אין דרך אחרת מלבד ביצוע עקירה כירורגית.

לא לפחד מן המושג עקירה כירורגית, אך בכל זאת צריך לדעת במה מדובר.

במקרים שבהם לא לקל להגיע באופ פיזי אל השן, דבר שמתרחש בשיני בינה אך יכול להיות גם בשיניים שנשברו בקו החניכיים, יש צורך לבצע הליך כירורגי על מנת להוציא את השן.

זה עשוי לכלול הסרה של עצם, חיתוך רקמות חניכיים ואף ריסוק של השן והוצאתה בחתיכות קטנות.

בהנחה שאין מצב רפואי מיוחד, ניתן לעשות זאת בהרדמה מקומית. ולאחר ההרדמה רופא השיניים שולף את השן באמצעות משיר המכונה ׳מניף׳.

לאחר סיום ההליך יתכן כי יש צורך בתוספת עצם ותפרים.

מחיר עקירת שן בינה

בעוד עקירת שן רגילה מתבצעת במהירות ועולה כ 750 ש“ח, מחיר עקירת שן בינה צפוי להיות גבוה יותר בגלל המורכבות של העקירה והזמן שהיא לוקחת.

מחיר עקירת שן בינה נע בטווח של 1000-2000 ש“ח, ועל מנת לתת לכם את הצעת המחיר המדויקת על רופא השיניים לבדוק את מצב השיניים ולהיעזר בצילומי רנטגן.

כמו כן ישנם מקרים בהם תזדקקו להשתלת עצם לאחר עקירה, דבר אשר עולה בסביבות 2,500 ש“ח. אך מכיוון ששיני הבינה נמצאות במקום אחורי בפה ואינן נראות לעין כאשר אתם מחייכים, אין צורך לבצע השתלת שיניים לאחר העקירה, ותוכלו להסתדר גם בלי שן הבינה שנעקרה.

עקירות שיני בינה

עקירות שיני בינה

אצלנו במרפאת אמריקן סמייל מבצעים את כל טיפולי השיניים לרבות עקירות שיניים. בין אם צריך עקירת שן בינה או כל עקירת שן טוחנת אחרת, אנו יודעים להעניק את הפתרון המתאים.

אנו משתמשים במיטב הטכנולוגיות וחומרי ההרדמה, ומבטיחים לכם טיפול קל ומהיר.

אם הינכם סובלים מבעיות בשיני הבינה או השיניים הטוחנות, פנו בהקדם לפגישת ייעוץ אצל רופא שיניים ברחובות דוקטור יואל גבריאל.

מרפאת אמריקן סמייל מעניקה שירות מסור ומקצועי לתושבי רחובות והסביבה, ומתן מענה לכל בעיות השיניים לרבות יישור שיניים אינויזליין, סד לחריקת שיניים, ניתוח הרמת סינוס, טיפול שורש ועוד מגוון טיפולים.

מרפאת אמריקן סמייל בגוגל מפות

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).