כתרים על גבי שתלים

כתרים על גבי שתלים

כתרים על גבי שתלים

הפעם אנו רוצים לדבר על כתרים על גבי שתלים. עד היום דיברנו רבות על השתלות שיניים, וסקרנו סוגים של שתלים, את אופן ביצוע ההשתלה ואת ההליכים הנלווים של הרמת סינוס או השתלת עצם.

אך עסקנו מעט מאוד בשלב האחרון המסיים את תהליך ההשתלה – שלב הדבקת כתרים על שתלים. על זה נדבר הפעם, אך לפני שנדבר על נושא הכתרים ועל מחיר שתל מבנה וכתר, תזכורת קטנה לגבי השתלת שיניים.

ובכן, בהליך השתלת שן מוחדר אל עצם הלסת שתל דנטלי העשוי טיטניום. שתל זה הוא בעל מבנה המזכיר מאוד בורג, ואכן זוהי גם המהות של השתל הדנטלי.

החדרת השתל הדנטלי אינה מסיימת את ההליך, ידרשו עוד חודשים רבים. נכון, במקומות רבים מבטיחים לכם השתלת שיניים ביום אחד, ואתם באמת יוצאים מהמרפאה עם חיוך מלא כבר ביום הראשון – אך מדובר בכתרים זמניים העשויים מחומר פלסטי.

לא ניתן לשים כתרים על גבי שתלים באופן מיידי, נדרשים מספר חודשים על שהעצם תגדל סביב שתל הטיטניום ותעניק לו את החוזק והעמידות הדרושים. זה עשוי לקחת 3-6 חודשים, ורק לאחר מכן ניתן לעבור לשלב התקנת כתרים על גבי שתלים.

הדבקת כתרים על שתלים

כתרים על גבי שתלים

כאשר יגיע היום בו רופא השיניים יקבע כי השתל נקלט, יהיה ניתן להתקין את הכתר.

בשלב זה יתבצע הליך של הסרת הכתר הזמני וחישוף השתל הדנטלי. השתל נמצא מתחת לרקמות החניכיים, ולכן הטיפול דורש הרדמה מקומית.

לאחר שהתבצע החישוף ניתן לבצע את הכנסת המבנה אל תוך השתל הדנטלי, והדבקת הכתר הקבוע על המבנה. באופן מסורתי השתמשו בחרסינה, אך כיום מקובל יותר להשתמש בכתר זירקוניה, זאת בגלל המראה המשופר והחוזק הרב. זוהי החלטה שיש לה שיקולים כלכליים, ותצטרכו לעשות את השיקולים שלכם. בדרך כלל כאשר מדובר בשיניים קדמיות, באופן טבעי אנשים מחפשים את מראה טבעי ואיכותי, ולכן מבקשים שתל זירוקניה. אך גם כאשר מדובר בשתלים אחוריים, של שיניים טוחנות, ישנו יתרון ברור לכתר זירקוניה בשל חוזקו הרב.

הדבקת כתרים על שתלים

וזהו גם זמן טוב לדבר על כתר זירוקניה.

ובכן, כתר זירוקניה נחשב לכתר המתקדם ביותר. ניתן להשתמש בו בהשתלות שיניים, וניתן להשתמש בו גם לאחר טיפול שורש. הזירקוניה היא מינרל חזק מאוד, מה שהופך אותו למתאים לצורך פעולת הלעיסה. הוא גם בטוח לשימוש ואינו יוצר תגובות בחניכיים, מה שהופך אותו לאידאלי עבור השתלות שיניים.

מבחינת המראה הזירקוניה היא חומר שקוף, ולכן ניתן לערבב אותו עם צבעים הזהים לצבע השיניים, ולהתאים במדויק את הגוון של הכתר לגוון של יתר השיניים.

מחיר שתל מבנה וכתר

כמו כל כתר לשיניים, הוא מיוצר בהתאמה אישית למטופל. זהו תהליך שבו רופא שיניים ברחובות לוקח את המידות הנכונות, ומעביר למעבדת שיניים המכינה את הכתר על פי המאפיינים שקבע רופא השיניים.

מחיר שתל מבנה וכתר

קצת קשה לנקוב במחיר סתם כך, ולהאמין שהוא באמת משקף את העלויות הסופיות. כל מטופל סובל מבעיות אחרות. השוני יכול להתבטא במיקום השיניים הזקוקות להשתלה, במצב העצם ואפילו סוגיות הקשורות לבריאותו הכללית.

ישנם מקרים בהם משתמשים בהליכים של השתלות סטנדרטיות, בהן השתל מוחדר אל תוך עצם הלסת. אך ישנם גם מקרים בהם נדרשים פתרונות אחרים כמו שתלים המוחדרים אל עצם הזיגומה (שתלים זיגומטיים), או שתלים בזאליים. ויש מקרים בהם הטיפול האידאלי כולל השתלת עצם או הרמת סינוס. כל פרט משפיע על העלויות של מחיר שתל מבנה וכתר.

וכמובן, סוג החומר ממנו עשוי הכתר משפיע גם כן על המחיר. מחיר שתל מבנה וכתר הוא כ 5,500 שקלים, אך אין תחליף לייעוץ אישי ואבחון. רק כך תוכלו לקבל הצעת מחיר מדויקת. אנו מזמינים אתכם אל מרפאת השיניים אמריקן סמייל, כאן תוכלו להיבדק אל ידי דוקטור יואל גבריאל והצוות המסור, ולקבל תכנית טיפולים של שיקום הפה.

כתרים על גבי שתלים

אמריקן סמייל

מרפאת שיניים ברחובות אמריקן סמייל היא המקום בו תוכלו לקבל את כל הטיפולים. לפני כל טיפול נקבע פגישת אבחון בה נבדוק את מצב השיניים והבעיות הקיימות. בהתאם לבדיקה נוכל להציע תכנית טיפולים שתפתור את כל הבעיות ותגרום לכם לחייך.

מרפאתנו מבצעת השתלות שיניים, לרבות השתלות שיניים למחוסרי עצם. וזאת לצד מגוון טיפולים לנוער, צעירים ומבוגרים הכוללים טיפולי שורש, הלבנת שיניים, יישור שיניים שקוף, עקירה כירורגית, רופא שיניים לנוער ועוד.

נשמח לראותכם אצלנו במרפאה. הוראות הגעה ופרטי יצירת קשר תוכלו למצוא בקישור זה.

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).