חידוש טיפול שורש

דף הבית » טיפולי שורש » חידוש טיפול שורש

מה זה חידוש טיפול שורש ולמה צריך מומחה לחידוש טיפול שורש? שתי שאלות חשובות, אבל בשביל להסביר הכל צריך להתחיל מההתחלה…

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

קרה לכם פעם שחוויתם כאב שיניים חזק? בדרך כלל הסיבה לכך היא זיהום שהגיע עד למוך השן, המקום שבו נמצאים תאי העצב. מצב זה הוא לא רק כואב, אלא סכנה של ממש לאיבוד השן.

הפתרון היחידי במצב זה הוא טיפול שורש, אחד הטיפולים שאנו מציעים במרפאה.

מה זה טיפול שורש?

טיפול שורש, או כפי שלפעמים מכנים אותו סתימת שורש, הוא הליך שבו הרופא מנקה את הזיהום מתעלות השן, מחטא וסותם אותן. זה לא כך כך פשוט וקל כמו שזה נשמע.

ראשית כל על מנת לקבל גישה אל תעלות השן, יש לקדוח בכותרת השן עד לשורשים. וזה כבר דבר המחליש את השן ופוגע במראה החיצוני. לאחר מכן ניקוי הזיהום פירושו הוצאת כלי הדם ותאי העצב הנמצאים שם. כך שבסוף הטיפול, השן היא כבר לא אותו אבר חי שהייתה.

ניקוי תעלות השן מביא אתגרים. הניקוי חייב להיות יסודי, אך התעלות הן בעלות מבנה המקשה מאוד לנקות אותן, ומחייב גם ציוד מיוחד.

חידוש טיפול שורש

מה קורה לאחר טיפול שורש?

טיפול שורש מחליש מאוד את השן ופוגע במראה החיצוני, ולכן בדרך כלל נדרש מבנה וכתר. באמצעות כתר בשן ניתן לשחזר את כותרת השן מבחינה אסתטית, גם להעניק את החוזק הדרוש לצורך פעולת הלעיסה. אך בטרם קיבוע הכתר, עלינו לוודא כי טיפול השורש אכן הצליח.

כיום ישנן טכנולוגיות מתקדמות, ואחוזי ההצלחה של טיפולי השורש גבוהים למדי. אך בכל זאת ישנם מקרים בהם טיפול שורש נכשל. וכאשר טיפול שורש נכשל, אין ברירה אלא לבצע טיפול שורש חוזר (כלומר חידוש טיפול שורש).

הביטוי של כישלון הטיפול הוא פשוט הופעה של זיהום חוזר. כאשר ישנו זיהום אנו יודעים כי הטיפול לא הצליח. לעתים הסיבה היא חוסר המיומנות של הרופא. אך האנטומיה המורכבת של תעלות השורש היא הגורם העיקרי לכישלון הטיפול.

כמו כן יש לקחת בחשבון כי מצבים רפואיים מסוימים (למשל חולי סכרת) עשויים להעלות את הסיכוי לכישלון הטיפול.

חידוש טיפול שורש

כאשר אנו מגלים כי הזיהום חזר, יש לבצע חידוש טיפול שורש. באופן כללי ההמלצה היא לעשות זאת באמצעות מומחה לחידוש טיפול שורש. אם הטיפול הראשוני נכשל, יש להניח כי המקרה מורכב ולכן חשוב שרופא שיניים בעל ניסיון יעשה זאת. אין מדובר אך ורק על ניסיון, אלא גם ממש על ציוד מיוחד המאפשר לעשות את העבדה בצורה מדויקת יותר.

טיפול שורש חוזר דורש את הסרת הכתר, ולאחר מכן פתיחה מחודשת של תעלות השן. הרופא ינקה את חומר המילוי, ולמעשה יתחיל את הכל מחדש תוך כדי הקפדה יתרה.

ישנם גם מקרים בהם מבצעים ניתוח אפיסקטומי. זוהי שיטה שבה מבצעים חתך בחניכיים על מנת להגיע אל שורשי השן. במראה זה  אין צורך בפירוק המבנה והכתר. לא כל מקרה מתאים להליך זה, ולא כל רופא שיניים יכול לעשות זאת. מדובר בהליך כירורגי.

כאשר מדובר ברופא שיניים מומחה לאנדודנטיה, הסיכויים גבוהים. אך לא תמיד הטיפול החוזר מצליח. במידה והטיפול נכשל, בסופו של דבר יהיה צורך לעקור את השן. ולאחר שנעקרה שן, הפתרון היחידי הוא השתלת שן.

ישנם גם מקרים בהם ניתן לראות כי טיפול השורש שבוצע אינו עומד בסטנדרטים. ולמרות כי הטיפול לא נכשל, ישנה סבירות גבוהה להתפרצות זיהום.  כאשר מומחים לטיפולי שורש רואים צילומי רנטגן שאינם משביעי רצון, הם עשויים להמליץ על חידוש הטיפול.

מומחה לחידוש טיפול שורש

מומחה לחידוש טיפול שורש

כל רופא שיניים יכול לבצע טיפולי שורש,  זהו חלק מתכנית הלימודים. אך מומלץ לעשות זאת עם רופאי שיניים שעברו התמחות באנדודנטיה. רופאים אלו רכשו ידע וניסיון רב בטיפולי שורש. וכאשר מדובר בטיפול שורש חוזר, ההמלצה היא לפנות מראש אל רופא מומחה ובעל ניסיון בפרוצדורה הזו.

אם ישנו צורך לחדש את הטיפול, אנו מציעים לכם לפנות מייד למרפאת אמריקן סמייל רחובות. כאן תוכלו לקבל ייעוץ וקביעת תכנית טיפולית לשיקום הפה. כאן נוכל להסביר לכם על אופן הטיפול, ולענות על כל שאלה. לרבות שאלות על חידוש טיפול שורש מחיר.

מרפאתו של דוקטור יואל גבריאל היא מרפאה מובילה הידועה בשירות האישי והמחירים המוכנים. אנו מבצעים מבחר טיפולי שיניים מתקדמים, לרבות השתלות שיניים, ניתוח עקירת שן בינה כלואה, יישור שיניים שקוף ועוד

מרפאת שיניים אמריקן סמייל  -מצאו אותנו בגוגל מפות

חידוש טיפול שורש מומחה לחידוש טיפול שורש

 

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD). 

מומחה לחידוש טיפול שורש
תוכן עניינים