שיני בינה כלואות

שן בינה כאבים

שיני בינה כלואות

בשביל להבין את הסיפור עם שיני בינה כלואות, אנו זקוקים לקצת רקע על השיניים המכונות שיני בינה ומה מבדיל אותן מיתר השיניים.

הן מכונות שיני בינה מכיוון שהן צומחות בגיל מאוחר, הרבה אחרי ששיני החלב התחלפו בשיניים קבועות – אפילו בסביבות גיל 30.

שיני הבינה ממוקמות בחלק האחורי של הלסת, והן האחרונות מבין השיניים הטוחנות.  אחת בכל פינה של הלסת, העליונה והתחתונה – סך הכל ישנן 4 שיני בינה בפה.

רבים סובלים מבעיות בשיני הבינה, וההסבר המדעי הוא שינוי אבולוציוני במבנה הפה. מדענים חושבים כי המזון המעובד של היום, החוסך מאיתנו את הצורך ללעוס עצמות ומזונות קשים כמו בימי קדם, גרם למבנה פה קטן וצפוף יותר. וכאשר שיני הבינה בוקעות, כבר אין להן מקום. וכך מתחילות הבעיות.

חלק יעברו את צמיחת שיני הבינה ללא שום בעיה חריגה, אחרים עשויים להזדקק לעקירת שיני בינה, ואפילו ע של שן כלואה. מדובר בעיקרה מורכבת, ולכן עקירת שן בינה כלואה מחיר גבוה פי כמה וכמה מעקירה רגילה.

שיני בינה כלואות

שן בינה כאבים

בעיות בשיני הבינה צפויות לגרום לכאבים, וכאשר אילו מופיעים חשוב להגיע אל מרפאת שיניים ברחובות על מנת לאבחן את הבעיה. ישנם מקרים בהן ישנם מעט כאבים המאפיינים את צמיחת שן הבינה, והם נורמליים לחלוטין.

אך מכיוון שמראש מדובר בשן בעייתית, כאשר מדברים על שן בינה כאבים מומלץ להגיע אל רופא השיניים בהקדם. אם השן צומחת בצורה חריגה היוצרת לחץ על השיניים האחרות, הכאבים רק יחריפו.

לכן כאשר מדובר בכאב של שן בינה, נרצה לזהות מה גורם לכאב ולפיכך נדע כיצד לפעול. אולי אלו בעיות עששת, ואולי אלו הם תסמינים של בעיות חמורות יותר הנובעות מתוך צמיחה בעייתית ומקרים של שן בינה כלואה.

משככי כאבים יכולים לעזור כאשר מתמודדים עם כאבי שיניים, אך זכרו כי הם אינם תחליף לטיפול בבעיה. חשוב מאוד לאבחן את הבעיה, הבעיות יכולות הגיע לסינוסים ולגרום אפילו לכאבי ראש וזיהומים מסכני חיים.

עקירת שן בינה כלואה מחיר

שיני בינה כלואות

שן בינה כלואה היא בעיה גדולה הגורמת לכאבים וגורמת לבעיות רפואיות שונות, ולכן אין ברירה אלא לבצע עקירת שן בינה.

לעתים יש לנו בקיעה חלקית של כותרת השן, ולעתים כולה חבויה בתוך הרקמות. אלו הם מצבים בעייתיים השונים מעקירת שיניים רגילות, ולכן גם עולים יותר. לא אחת מנח השן הוא המצב הבעייתי, השן יכולה להיות ממש שוכבת על צידה וגדלה אל כיוון השיניים האחרות ולא כלפי חוץ – כך שלא ניתן לשלוף אותה סתם כך.

הבעיות הנגרמות כתוצאה משן בינה עלולה כוללות ציסטות וגידולים, נזק לעצמות ונזק לשיניים סמוכות וזיהומים שונים. וכמובן לכל אלו מתלווים גם כאבים.

לא כל האנשים סובלים מבעיות בשיני הבינה, אך הבעיה היא שכיחה וחשוב לעקוב אחר התפתחותן של השיניים ולזהות מצבים של שיני בינה כלואות בהקדם.

התמודדות עם שיני בינה כלואות דורשת עקירה כירורגית. לא ניתן לשלוף את השן מחלקה העליון כמו בעקירה רגילה. עקירה כירורגית דורשת הליך כירורגי ברקמות ואפילו עצם, תלוי בנסיבות המקרה.

בטרם ביצוע העקירה, עלינו לוודא כי לא נפגע בעצב או הסינוסים. צילום רנטגן הוא הדבר הבסיסי ביותר, אך במקרים רבים יש צורך לבצע צילום פנורמי. כך יהיה ניתן לתכנן היטב את הטיפול. ואל תופתעו לגלות כי ישנם גם מקרים בהם יש צורך בהדמיית CT.

מכיוון שבעיות בשיני הבינה עלולות לגרום לדלקות וכאבים, לעתים יש צורך לתת טיפולים אנטיביוטיים, משככי כאבים ואפילו סטרואידים עד הרגע שבו ניתן לבצע את הטיפול.

מנח השן הבעייתי לפעמים דורש את ריסוק השן. כלומר במקום לשלוף את השן בשלמותה, צריך לחתוך ולשבור ולהוציא אותה בחתיכות קטנות.  ולאחר סיום ההליך, יש צורך בתפרים ואפילו תוספת של רקמת עצם במקרים מסוימים.

לאחר סיום העקירה, רופא השיניים יתדרך אתכם כיצד להתנהג לאחר הטיפול מבחינת תזונה, שתייה, היגיינה וכל מה שצריך לדעת.

עקירת שן בינה כלואה מחיר

שן בינה כאבים

אם מישהו מכם פעם עבר עקירת שיניים רגילה, הוא בוודאי זוכר כי התהליך מסתיים במהירות. לא אחת המטופלים חושבים שרופא השיניים עוד לא התחיל בטיפול, ואז הם מגלים כי השן כבר נשלפה ממקומה. לצערנו, בכל הנוגע לטיפול עקירת שיני בינה, ובפרט שן בינה כלואה – זהו אינו המצב.

כפי שהסברנו, התהליך מורכב יותר והוא דורש זמן רב יותר. ולא אחת יש צורך ברופא שיניים בעל ניסיון כירורגי. ובאופן טבעי הדברים הללו משפיעים גם על העלויות של ההליך.

עקירת שן בינה כלואה מחיר נחשבת לאחד מטיפולי השיניים היקרים בקטגוריה של עקירות שיניים – מחירה עשוי להגיע ל 1000-2000 שקלים. ועל זאת יש להוסיף עלויות של צילום פנורמי או הדמיית CT במידה וידרשו.

מרפאת שיניים אמריקן סמייל מציעה לכם טיפולים מקצועיים בידי צוות מסור והניסיון של דוקטור יואל גבריאל. אנו מציעים טיפולי שיניים מתקדמים, לרבות שתלים דנטליים וטיפולי יישור שיניים פלטה שקופה.

 

מרפאת אמריקן סמייל בגוגל מפות

 

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).