רופא מומחה פה ולסת

רופא מומחה פה ולסת

רופא מומחה פה ולסת

רפואת השיניים כוללת תחומי התמחות שונים, ובכללם גם רופא מומחה פה ולסת. לפני שאתם רוצים לחפש רופא פה ולסת מומלץ, חשוב להבהיר כי כי רוב טיפולי השיניים והבעיות שאיתן אתם עשויים להתמודד אינן מצריכות רופא שיניים מומחה פה ולסת, אלא רופא שיניים בעל התמחות בשיקום הפה, או תחומים אחרים.

במאמר זה נסביר מהו רופא מומחה פה ולסת, על מנת שיהיה לכם יותר ברור מתי פונים אליו.

רופא מומחה פה ולסת

מומחה פה ולסת מביא איתו ידע, וגם ניסיון, במגוון טיפולים הקשורים לבריאות הפה, זה כולל את חלל הפה, קשת השיניים ומבנה הלסת.

למעשה מדובר בהרבה יותר מרופא שיניים, וביכולתו לתת מענה לבעיות שונות הקשורות לפה והלסת. יתכן כי הוא יהיה זה אשר יבצע את הטיפול, או יעסוק גם בתכנון הטיפול וישלב ידיים עם רופאים בעלי התמחויות שונות. הכל כמובן תלוי בסוג הבעיה ממנה אתם סובלים.

האנשים המגיעים אל רופא פה ולסת מומלץ עשויים לסבול מבעיות שונות, שאינן מחלות פה ולסת, אך הן משפיעות על מצב הפה והלסת. מקרים שכאלו שכיחים מאוד אצל חולי סכרת, מחלות כליות ובעיות אחרות. המטופלים יכולים להיות אפילו אנשים שנפגעו בעקבות תאונות.

רופא פה ולסת מומלץ

באופן כללי רופאי פה ולסת מטפלים בסוגיות הבאות:

  • גידולים סרטניים בחלל הפה.
  • גידולים סרטניים בעצמות הפנים.
  • טיפול בבעיות של לסתות בולטות, לסתות אסימטרית או כל בעיה בהתפתחות הלסת.
  • בעיות במפרקי הלסת ושרירי הלעיסה.
  • טיפולים בחייך שסוע.
  • ביופסיה בחלל הפה.
  • עקירות שיניים כירורגיות.
  • שתלים דנטליים.
  • בניית עצם ועוד.

רופא פה ולסת מומלץ

לימודי רפואת שיניים נמשכים 6 שנים. אך מי שמעוניין להיות רופא מומחה פה ולסת נדרש במסלול התמחות הנמשך 5 שנים! זוהי אינה התמחות שעושים במרפאת שיניים, אלא התמחות אותה עושים בבית חולים. בסיום ההתמחות על הרופא לעבור בחינות, לערוך עבודת מחקר ולעמוד במכסה של ניתוחים. רק מי שסיים את כל ההליך יקבל הסמכה ממשרד הבריאות, ותעודת רופא מומחה.

הדרך להתמחות בפה ולסת היא דרך ארוכה, ודורשת רכישת ידע ומיומנויות בתחומים רפואיים שונים הכוללים רפואה פנימית, הרדמה, כירורגיה פלסטית, טיפול נמרץ ועוד. בסופה של ההתמחות הרופא רוכש כלים רבים וניסיון רב, המאשר לו לתת מענה למצבים רפואיים מורכבים ורגישים שרופא שיניים רגיל לא יכול לתת להם מענה.

בשורה התחתונה, מי שסיים את ההתמחות מביא איתו ידע רב. זהו לא רק ידע תאורטי, אלא ידע מעשי מעמיק מאוד במגוון מצבים בריאותיים וההשלכות שלהם על הפה והלסת, והבריאות באופן כללי.

איך תדעו אם הרופא הוא אכן מומחה לרפואת פה ולסת? אין דבר קל יותר מאשר לוודא את תחום המומחיות. היום בעידן האינטרנט אתם יכולים לגשת לאתר משרד הבריאות, ושם לראות את מאגר רופאי השיניים המומחים (רופאי שיניים בעלי רישיון ותחומי מומחיותם). במאגר תוכלו לעשות חיפוש לפי תחום התמחות, ולראות את כל רשימת מומחי הפה והלסת בישראל. וכמובן, תוכלו לבצע חיפוש על פי שם או מספר רישיון, ולראות האם רופא השיניים מופיע שם.

מתי לפנות לרופא פה ולסת

ברוב המקרים סביר להניח כי תגיעו אל מומחה פה ולסת בעקבות הפנייה של רופא שיניים או רופא מתחום אחר. אם כואבת לכם השן, אם יש צורך בטיפול שורש, יישור שיניים או השתלת עצם – בדרך כלל אין צורך במומחה. גם כאשר מדובר בהשתלות שיניים והשתלות עצם, על פי מדיניות משרד הבריאות בישראל – כל רופא שיניים יכול לבצע אותם. המקרים שבהם תופנו אל רופא מומחה, יכולים להיות כאשר השתלים נדרשים בנסיבות קצת יותר מורכבות. למשל אנשים שעברו פגיעת טראומה בעצמות הלסת, וזקוקים להליך שיקום מורכב של הלסת, הכולל גם השתלות שיניים. או מטופלים בעלי מצבים רפואיים מורכבים ומסוכנים.

רופא מומחה פה ולסת

אם יש לכם בעיה בשיניים, אתם מוזמנים למרפאת השיניים של דוקטור יואל גבריאל. כאן תוכלו לקבל את כל טיפולי השיניים למשפחה, מהנוער ועד המבוגרים. במידה ונזהה בעיה חריגה, כמו למשל נגעים חריגים בפה או כל בעיה אחרת, נדאג להפנות אתכם אל רופא פה ולסת מומלץ.

אצלנו במרפאה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולי שיניים הכוללים:

השתלות שיניים – אנו מבצעים טיפולי השתלות שיניים מסוגים שונים, משתלים בזאליים, דרך שתלים זיגומטיים ועד הרמת סינוס.

טיפולי יישור שיניים – אנו מבצעים טיפולי יישור שיניים למבוגרים ולצעירים. אצלנו תוכלו לקבל טיפולים במגוון שיטות הכוללות יישור שיניים אינוזיליין, יישור שיניים עם גשר פנימי ועוד.

כמו כן ישנם עוד טיפולים נוספים כמו טיפולי שורש לנוער, הלבנת שיניים, סתימות, כתרים ועוד.

רופא שיניים ברחובות  – אתם יכולים למצוא אותנו גם בגוגל מפות, שם תמצאו מפהוהוראות הגעה.

רופא מומחה פה ולסת רופא פה ולסת מומלץ

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).