רופאי שיניים מומחים

רופאי שיניים מומחים

רופאי שיניים מומחים

ישנם מקרים בהם אנו זקוקים לרופאי שיניים מומחים, למשל כאשר ישנו צורך בטיפול מיוחד ויוצא דופן, או כאשר בגלל נסיבות רפואיות שונות טיפול שיניים רגיל עשוי להיות בעייתי. בריאות הפה והשיניים היא דבר מורכב מאוד, ולכן ישנם רופאי שיניים מומחים. ישנן אינספור בעיות רפואיות הקשורות באופן ישיר או עקיף לבריאות הפה והשיניים, ולכן יש צורך בכל אותם אנשי רפואה אשר ידעו לתת מענה לכל בעיה.

סובלים מכאב בשיניים או איזו בעיה? אל דאגה, אינכם צריכים לשבור את הראש לאיזה רופא לפנות. אתם יכולים לפנות לדוקטור יואל גבריאל, המטפל ברוב בעיות השיניים ורפואת השיניים האסתטית. זו תהיה נקודת ההתחלה שלכם, ובמידת הצורך תופנו לרופאים מומחים. אך בדרך כלל הדברים הללו אינם נדרשים, ואת כל הטיפולים ניתן לקבל אצלנו במרפאת השיניים.

במאמר זה נסקור אילו רופאי שיניים מומחים ישנם בישראל, זה בעיקר מידע לצורך ידע כללי.

רופאת שיניים בראשון לציון

רופאת שיניים בראשון לציון

תחום רפואת השיניים הוא תחום חדש יחסית, ולשמחתנו הוא עדיין הולך ומתפתח. אולי זה יגרום לכם לקצת חיוך, ונקווה שלא סיוטים… אבל פעם כאשר היו בעיות שיניים היו הולכים לספר. והמומחיות שלו הייתה בעיקר לעקור שיניים, כאשר אפילו טיפולים פשוטים כמו סתימות לא היו זמינים.

אך בתקופות מאוחרות יותר החלה להתפתח הרפואה ולהעניק מענה גם לבעיות שיניים. בעיות השיניים נחשבו לאחד מתחומי האחריות הכלליים של הרופא, ולא היו קיימים רופאים המתמחים בשיניים. ובתקופה מאוחרת יחסית, תחילת המאה ה 20, רפואת השיניים הפכה לתחום התמחות.

אך מאז הידע הרפואי הלך והצטבר, וגם הטכנולוגיות הרפואיות התקדמו, ונולד הצורך לחלק גם את רפואת השיניים לתחומי התמחות שונים. וכך היום הגענו למצב בו ישנן רופאי שיניים מומחים לבעיות מסוגים שונים.

רופאי שיניים מומחים

לפעמים המילה מומחה נאמרת בקלות דעת, כמו רופא שיניים מומחה לשתלים או רופא שיניים קליניקה ליישור שיניים. על מנת לעשות סדר בדברים, הרשו לנו להביא בפניכם סקירה קצרה של כל תחומי התמחות השיניים המוכרים בישראל:

פדודנטיה – זהו התחום של רפואת שיניים לנוער. למשל רופאת שיניים בראשון לציון העוסקת בפדודנטיה מתעסקת בשיני חלב ושלב החיים שבו מתחלפות השיניים. אנו תמיד אומרים כי רפואת שיניים לנוער אינה מסתכמת רק בידע רפואי, אלא דורשת דגש על הייחודיות של עבודה עם נוער. רופאי שיניים לנוער מרבים להשתמש בגז צחוק, המקל מאוד על הנוער בעת הטיפול.

אנדודנטיה – אנו שומעים הרבה פעמים את המושג רופא שיניים מומחה לטיפולי שורש, מבחינה מקצועית זהו רופא שיניים אנדודנט. תחום זה עוסק בכל מה שקשור לשורש השן, וטיפולי שורש הם חלק מהעניין (אך לא רק).

כירורגיית פה ולסת – רופא כירורג פה ולסת הוא קצת יותר מרופא שיניים סטנדרטי. תחום זה משלב את רפואת השיניים יחדיו עם תחומים רפואיים אחרים הקשורים לאותו אזור של הפה והלסת. רופאי שיניים מסוג זה עושים ניתוחים כירורגיים בחלל הפה, הכוללים טיפול בציסטות ובעיות שונות בעצנות הדורשות ניתוחים.

פריוודונטיה – זהו התחום העוסק ברקמות הרכות המקיפות את השיניים, ואלו הם הרופאים אשר מבצעים ניתוחי חניכיים כאשר צריך. חשוב להבין כי בריאות החניכיים היא אינה אך ורק עניין הקשור לבריאות הפה, אלא מושפעת מבעיות אחרות המאפיינות את הגוף, כמו למשל חולי סכרת הסובלים גם מבעיות בחניכיים. לכן זהו תחום התמחות הנוגע לאספקטים רפואיים רבים.

אורתודונטיה – זהו התחום של רפואת השיניים המתעסק בבעיות בסגירת השיניים, אשר יכולות להיות אסתטיות וגם בעיות בעלות השלכות רפואיות. זהו בעצם הרופא אליו הולכים לבצע טיפולי יישור שיניים.
רפואת הפה -תחום זה עוסק במגוון מחלות של חלל הפה, ואלו יכולות להיות בעיות שאינן קשורות לבריאות השיניים, לפחות לא באופן ישיר, כמו למשל הטיפול בגידולים סרטניים בפה. מומחה לרפואת הפה נדרש גם כאשר מדובר בטיפולי שיניים לחולים בסיכון גבוה.

שיקום הפה – כיום מקובל שרופא מומחה לשיקום הפה ירכז את כל הטיפול בשיניים. המטרה שלו מוגדרת כהחזרת מצב השיניים והלסתות למצב תקין, אך תחת ההגדרה הזו יכולים להיות אינספור טיפולים שונים – מיישור שיניים ועד השתלות שיניים.

רפואת שיניים ציבורית – אולי קצת פחות רלוונטי, מי שמחפש רופא/רופאת שיניים בראשון לציון אינו הולך לרופא המתמחה ברפואת שיניים ציבורית. זהו רופא המתעסק בהיבטים כללים של קביעת מדיניות וקידום נושאים בריאותיים. רופא שכזו עשוי להיות מועסק בתפקידים שונים בקופות החולים או משרד הבריאות.

רופאי שיניים מומחים

רופא שיניים בראשון לציון

סובלים מבעיות בשיניים? מרפאת שיניים ברחובות אמריקן סמייל היא המקום אליו לפנות. כאן תיבדקו על ידי דוקטור יואל גבריאל, ותוכלו לקבל מענה לכל בעיות השיניים. מרפאתנו מעניקה טיפולים לנוער ומבוגרים. במסגרת שירותי המרפאה אנו מבצעים טיפולים שונים הכוללים: עקירה כירורגית, יישור שיניים שקוף, ניתוח הרמת סינוס, טיפול שורש ועוד.

הוראות הגעה למרפאה בגוגל מי ביזנס

רופאי שיניים מומחים | רופאת שיניים בראשון לציון

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).