סד לילה ליישור שיניים

סדים שקופים

סד לילה ליישור שיניים

סד לילה ליישור שיניים, האם יש כזה דבר? ובכן התשובה היא כן, ולא. לא באנו לבלבל אתכם, מייד נסביר והכל יהיה ברור.

סדים שקופים לשיניים קיימים, וישנן סוגים שונים של סדים שקופים למטרות שונות. ואחד הסוגים אכן משמש ליישור שיניים, והוא ידוע בתור קשתיות אינויזליין. אחרים משמשים למטרות כמו סד למניעת חריקות שיניים. כלומר כל סד נועד למטרה אחרת, ובהתאם לכך עשוי מחומרים שונים לגמרי.

לגבי יישור שיניים, השימוש במונח סד לילה ליישור שיניים, אינו מתאים. אין מדובר בסדים לשימוש אך ורק בלילה. אמנם ניתן להסירם בשעת הצורך, אך על מנת שהטיפול יצליח יש להשתמש בהם ברוב שעות היממה (כ 20-22 שעות ).

לעתים משתמשים במונח סדים שקופים לשיניים על מנת לתאר סד לילה שתפקידו לשמר את תוצאות הטיפול (טיפול יישור שיניים).

סד לילה ליישור שיניים

סדים שקופים

סדים שקופים לשיניים, מהסוג המיועד עבור טיפולי יישור שיניים, מכונים על ידי הרופאים האורתודונטיים קשתיות שקופות. זאת בשל הצורה הקשתית שיש להם (בהתאמה לצורת מנשך הפה). ושקופות בשל היותן עשויות מחומר ייחודי בשם Invisalign. חומר שהוא גם חזק ועמיד מספיק לצורך הפעלת לחץ על השיניים, וגם שקוף.

מכיוון שטיפולי יישור שיניים הם תהליך ארוך וממושך, אנשים נרתעים מכל התקני הברזלים בשיניים. גם צעירים וגם מבוגרים מרגישים מובכים מהמראה הזה, ולכן רבים מחפשים פתרונות יותר דיסקרטיים. וכך הומצאה שיטת האיינויזליין. שיטה המאפשרת לתת פתרון למגוון בעיות של שיניים עקומות, והכל בצורה דיסקרטית ונוחה הרבה יותר מהטיפולים הרגילים. ולמעשה יש לשיטה יתרונות נוספים מלבד היותה שיטת יישור שיניים דיסקרטית.

סדים שקופים ליישור שיניים מיועדים ללבישה על השיניים, וכך הם מפעילים את הלחץ הדרוש לצורך תזוזה הדרגתית של השיניים. מכאן גם ברור שיש לייצר אותם בהתאמה אישית. מבלי לרדת לעומק התהליך – מדובר בהליך המתחיל במדידה אותה מבצע רופא השיניים, זאת בהתאם לצרכים הטיפוליים ולמבנה השיניים הקיים. ולאחר מכן מעבדת שיניים מייצרת את הקשתיות. לאחר מדידה ראשונית אצל רופא השיניים, תוכלו להתחיל בטיפול. זהו טיפול ממושך, כמו כל טיפול יישור שיניים, וכל שבועיים (בערך) תחליפו בעצמכם קשתית בהתאם להתקדמות הטיפול.

וזהו דרך אגב אחד היתרונות הנוספים של שיטה זו על פני שימוש בגשר ליישור שיניים. השיטה דורשת פחות ביקורים אצל רופא השיניים.

בעזרת שיטה נו ניתן להעניק פתרון לבעיות שונות של מבנה שיניים א-סימטרי, שיניים עקומות, בעיות בסגירת הלסת ועוד.

סדים שקופים לשיניים

סד לילה ליישור שיניים

ראשית כל סליחה אם ציפיתם לטיפול של סד לילה ליישור שיניים. נכון לעכשיו הטכנולוגיה אמנם מאפשרת סדים שקופים ליישור שיניים, יש להשתמש בהם ברוב שעות היממה.

אך אל תתאכזבו, זוהי שיטה טובה ליישור שיניים ויש לה מספר יתרונות. את חלקם כבר הזכרנו, אך בואו נסכם שוב את הכל.

פחות ביקורים אצל רופא השיניים – גשר לשיניים דורש ביקורים תכופים שבועיים אצל רופא אורתודונט. מלבד המעקב הכללי יש צורך לבצע מתיחה של הברזלים בשיניים על מנת לקדם את הטיפול. ולא נשכח מקרים בהם סמכים נופלים ויש להדביקם מחדש. הדברים הללו לא קיימים במקרה של קשתיות שקופות ליישור שיניים. כאן החלפת הקשתית, פעולה המתבצעת באופן עצמאי, היא התחליף למתיחת הברזלים. כך שתוכלו להסתפק בביקור חודשי אצל הרופא במקום ביקור שבועי.

טיפול שאינו נראה – מכיוון שהקשתיות שקופות, לא מבחינים בהן בקלות. רק מבט מקרוב תוך, כדי תשומת לב לשיניים, יאפשר לראות שיש שם משהו. וזאת בניגוד לגשר ברזלים שרואים מקילומטר והוא יוצר מבוכה רבה.

בעת הצורך ניתן להוריד – אנחנו חוזרים ואומרים כי יש להשתמש בקשתיות כ 20-22 שעות . אבל יש רגעים שבהם מורידים אותן, כמו למשל בעת צחצוח השיניים. זה לא אפשרי עם גשר ברזלים, ולכן זהו יתרון משמעותי התורם לנוחות שלכם.

מפחית את אי הנוחות – ואם מדברים על נוחות, ישנה נקודה שלא תמיד מדברים עליה. כל הברזלים הללו בפה זה לא ממש דבר נוח בחניכיים והם יוצרים דקירה. ישנם אמצעים העשויים שעווה שבהם משתמשים. אבל בעזרת קשתיות שקופות לא תצטרכו את הדברים הללו, הטיפול הרבה יותר נוח.

סדים שקופים

סדים שקופים לשיניים

יישור שיניים בשיטת אינויזליין מביא איתו יתרונות רבים. ואל תחששו שטיפול זה פחות יעיל בגלל שהוא קל יותר. ההפך הוא הנכון, זוהי שיטה יעילה ביותר וניתן בעזרתה להשיג תוצאות נהדרות ביעילות .

חולמים על שיניים ישרות? אנו מזמינים אתכם לפנות אל מרפאת שיניים ברחובות, אמריקן סמייל. כאן יבדוק אתכם דוקטור יואל גבריאל, והוא יוכל להמליץ לכם על תכנית לשיקום הפה. ניתן לתת מענה לכל בעיה. תוכלו לקבל הסברים על כל הליך, וגם לדעת כמה עולה יישור שיניים.

אצלנו במרפאה תוכלו לקבל שירות מסור ומקצועי, ותמיד לצאת מכאן עם חיוך. מלבד טיפולי יישור שיניים אנו מבצעים גם השתלות דנטליות, וכל הטיפולים עבור נוער ומבוגרים: טיפול שורש, הלבנת שיניים, ניתוח הרמת סינוס ועוד.

נשמח לראותכם אצלנו במרפאה. הוראות הגעה ופרטי יצירת קשר תוכלו למצוא בקישור זה.

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).