השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד המלצות

השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד היא אינה דבר מובן מאליו. אנו רגילים שהשתלות שיניים הן פעולה מורכבת הדורשת כמה שלבים ומתפרסת על פני יותר מיום אחד. במאמר זה נסביר על שתלים דנטליים ביום אחד. 

שתלים ביום אחד

לשיניים ישנו תפקיד חשוב בגופנו. בעזרתן אנו לועסים את המזון, ולמעשה זוהי תחילתו של תהליך העיכול. כאשר אנו מאבדים שיניים זוהי לא רק בעיה אסתטית, אלא גם בעיה תפקודית הדורשת טיפול. 

אנשים יכולים לאבד שיניים בנסיבות שונות. אי שמירה על היגיינת השיניים ומחלות פה וחניכיים הן בין הגורמים העיקריים לאיבוד שיניים. אך גם תאונות ומחלת הסכרת עלולים להביא לאיבוד שיניים. 

בעבר הפתרון היחידי לאיבוד שיניים היה שימוש בשיניים תותבות נשלפות. השיניים התותבות של פעם נתנו מענה לחלק מהבעיה; הן אפשרו לאלו שאין להם שיניים ללעוס. אך מצד שני הן לא היוו תחליף לשן אמתית ואלו שאין להם שיניים המשיכו לסבול מתהליך של התדלדלות עצם הלסת. למזלנו הטכנולוגיה פתרה את הבעיה. 

כיום רופא שיניים יכול לבצע תהליך של השתלת שיניים, הנותן מענה גם להיבט התפקודי וגם להיבט האסתטי של איבוד השיניים. באמצעות שתלים דנטליים אנו יכולים לתת מענה גם להשתלת נקודתית ולגם כאשר נדרש פתרון מלא לכל השיניים. 

שיטות השתלת השיניים הקונבנציונליות מתבצעות בכמה שלבים, כאשר הנקודה המרכזית היא פרק הזמן הארוך בין החדרת השתלים הדנטליים עד לקליטתם וחיבור הכתרים. תקופת הקליטה של השתלים עלולה לקחת מספר חודשים, לכן אנו אומרים כי זה לא מובן מאליו שהיום יש לנו את היכולת לבצע שלים דנטליים ביום אחד. 

האם ניתן להימנע משתלים דנטליים? באמצעות שמיאה על היגיינת השנים ניתן להפחית את הסיכוי למקרה שבו תזדקק לטיפולי יישור שיניים. חשוב שתסגלו לעצמכם את הרגלי החיים הנכונים. במידה ומבנה השיניים מקשה על שמירת ההיגיינה יש לשקול גשר ליישור שיניים.

שתלים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד

בעוד בתהליך רגיל של השתלת שיניים אנו מחברים את הכתרים לשתלים הדנטליים רק לאחר שהסתיים תהליך קליטתם (הנמשך חודשים רבים), כאן אנו מחברים כתרים זמניים באופן מיידי. המשמעות של זה היא שכבר בגמר הטיפול אתם יוצאים עם חיוך מושלם, מבלי צורך לחכות כמה חודשים. נכון, אלו הם כתרים זמניים ואינם חזקים כמו הכתרים שיורכבו בהמשך, אך הם בהחלט מאפשרים לכם לחזור לחייך בביטחון. 

בהשתלת שיניים רגילה השתל מוחדר אל תוך עצם הלסת ולאחר מכן מכוסה ברקמת חניכיים. על השתל להיקלט בעצם הלסת וזהו תהליך הלקוח חודשים רבים. לעומת זאת השתלת שיניים ביום אחד משאירה את הקצה של השתל חשוף ומייד בסיום ההשתלה מולבשת עליו השן התותבת אשר הוכנה מראש. באמצעות שתלים ביום אחד ניתן לתת מענה נקודתי, או לתת מענה למספר שינים במקביל ואפילו להשתמש בשיטות כמו אול און פור. ניתן גם לבצע השתלה בזאלית ביום אחד עבור אלו שמצב הלסת שלהם אינו מאפשר השתלה רגילה. 

השתלת שיניים ביום אחד

שתלים דנטליים ביום אחד

שתלים ביום אחד אינם מתאימים לכל מקרה. מי שמוסמך לתת תשובה האם זוהי השיטה המתאימה עבורכם הוא רופא שיניים. יש לקבוע פגישת ייעוץ ובה רופא השיניים יבדוק האם אתם מתאימים לשיטה זו. 

ברמת העיקרון נדרשת רמה גבוהה של בריאות פה (וגם בריאות כללית). אנשים בעלי היגיינת פה נמוכה, מחלות כרוניות, מחלות אוטואימוניות ואנשים מעשנים אינם מתאימים עבור שיטה זו מכיוון שסיכויי הקליטה של השתלים נמוכים מאוד. 

גם אלו הסובלים משחיקת שיניים או נעילה של הלסת אינם מתאימים לשיטה זו. בעיות אלו יפגעו בשתל. 

חשוב גם לבדוק את מצב הלסת. שתלים דנטליים מוברגים אל תוך עצם הלסת והדבר דורש עצם עבה וצפופה אשר יכולה להחזיק את השתלים. זהו אחד הדברים המרכזיים שצריך לבדוק. עבור מי שסובל מעצם לסת דקה יש לבחון את האלטרנטיבות אשר יכולות להיות השתלת שיניים בזאלית או השתלת עצם (הליך ארוך וממושך). 

במידה ונדרשת הרמת סינוס, יש קודם כל לבצע את הרמת הסינוס ולהמתין להחלמה מלאה בטרם אפשר להתקדם לתהליך ההשתלה. 

השתלה בזאלית ביום אחד

השתלה בזאלית ביום אחד

אחד הדברים הקריטיים ביותר בהשתלות שיניים הוא עובי עצם הלסת. זאת מכיוון ששתלים דנטליים הם סוג של בורג המוחדר לעצם הלסת. עצם לסת עבה וחזקה היא הבסיס להשתלת השיניים. ולכן כאשר ישנו מחסור בעצם נוצרת בעיה. 

בעבר הפתרון למצבים אלו היה ביצוע של השתלת עצם, או אולי יותר מדויק לכנות זאת בניית עצם. מדובר בתהליך המקדים את השתלת השיניים, זהו תהליך ארוך המעכב את השתלת השיניים בחודשים רבים, וגם מוסיף לעלויות. 

כיום ניתן לבצע השתלה בזאלית ביום אחד, כלומר לתת מענה גם לאלו הסובלים ממחסור בעצם – ללא צורך בבניית עצם. לא נעמיק במבנה העצם, רק נסביר שעצם מורכבת משכבה המכונה השכבה האלבולרית ושכבה המכונה השכבה הבזאלית. השכבה האלבאולרית היא השכבה אשר נספגת במצבים של חוסר עצם. השתלת שיניים בזאלית משתמשת בשתלים וטכניקה מיוחדת המאפשרת להחדיר את השתל הדנטלי אל השכבה הבזאלית. 

שתלים דנטליים ביום אחד

השתלת שיניים ביום אחד המלצות

השתלת שיניים ביום אחד יכולה להיות פתרון טוב עבור מקרים מסוימים. אך כמו כל דבר יש לה גם יתרונות וגם חסרונות. תמיד קיים סיכוי כי ההשתלה תיכשל ויהיה צורך בניתוח חוזר בהמשך. אך מצד שני הסיכון לכישלון ההשתלה קיים גם בשיטות אחרות. 

ההמלצה שלנו היא לגשת אל מרפאת שיניים ברחובות, שם תוכלו לעבור אבחון אישי ולקבל הסבר מפורט על אפשרויות הטיפול המתאימות עבורכם, על ההליך ועל הסיכונים הכרוכים בו. אצלנו במרפאת אמריקן בסמייל תוכלו לעבור מבחר טיפולי שיקום הפה, יישור שיניים, הלבנת שיניים ועוד. 

כמו כן יש לזכור כי שתלים דנטליים ביום אחד הן הליך מורכב ויש לעשות אותו אך ורק אצל רופאי שיניים המנוסים בכך

השתלת שיניים ביום אחד המלצות

מרפאת אמריקן סמייל ברחובות – שתלים, שיקום הפה, רפואת שיניים אתסטית, יישור שיניים בלי גשר ועוד מבחר טיפולים.

מפת הגעה בגוגל מי ביזנס

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).