גשר שיניים פנימי

גשר פנימי לשיניים

גשר שיניים פנימי

גשר שיניים פנימי הוא אחת האפשרויות הקיימות לצורך טיפול יישור שיניים. במאמר זה נסביר על גשר פנימי לשיניים, יתרונותיו וחסרונותיו. אך זכרו כי יישור שיניים פנימי הוא רק אופציה טיפולית אחת, ולא בהכרח המתאימה עבורכם. לכן בטרם מקבלים החלטה, אנו ממליצים לבוא לפגישת אבחון וייעוץ אצלנו במרפאה.

יישור שיניים פנימי

גשר שיניים פנימי

החלום לחייך לעולם ולחשוף שיניים ישרות ויפות הוא החלום של כולם. אנו חשים זאת בכל סיטואציה חברתית, ולא מפסיקים לחשוב על זה בכל פעם שאנו רואים את מגישי הטלוויזיה עם השיניים המושלמות, או הקולגות לעבודה. הבעיה מוכרת וחשוב לדעת שיש פתרון. ובתור רופא שיניים אני יכול להתחייב בפניכם כי רק למעטים ישנם שיניים ישרות ומושלמות באופן טבעי. וככל שהשיניים נראות לכם יותר ישרות ולבנות, כך גדלים הסיכויים כי זו תוצאה של טיפולים אסתטיים.

אין לזלזל בצרכים האסתטיים, יש להם השפעה ישירה על הביטחון העצמי. וזה כידוע מכשול אשר יכול להגביל את חיינו בצורה ניכרת. אך כאשר מדובר ביישור שיניים ישנם גם היבטים נוספים מדוע ליישר אותם. שיניים עקומות וצפופות יכולות להקשות על היגיינת השיניים, ולכן נוטות יותר לבעיות שיניים. וישנן גם בעיות נוספות.

ולכן כל רופאי השיניים ימליצו על טיפולים ליישור שיניים, ורצוי לעשות אותם כבר בגיל צעיר. טיפולים אורתודונטיים הם אינם המצאה חדשה, משתמשים בהם עשרות שנים. ומראה הברזלים בשיניים הוא דבר שכיח ומוכר, בעיקר בגילאי התיכון וחטיבת הביניים.

אם המחשבה על ברזלים בולטים ומכוערים בשיניים גורמת לכם להתנדנד עכשיו בחוסר נוחות, ולחשוב פעמיים האם בכלל תרצו ליישר את השיניים, אז גשר שיניים פנימי הוא בדיוק ההמצאה עבורכם. אתם אינכם היחידים שחוששים מהמראה המביך של גשר ברזלים בשיניים. אמנם בגילאים צעירים זה שכיח ומקובל, אך ככל שאנו מתבגרים אנו חוששים יותר מכך.

גשר פנימי לשיניים הומצא במיוחד עבור הסיבה הזאת. להפוך את הטיפול לפחות בולט כלפי חוץ. כאשר הרעיון המרכזי כאן הוא לקבע את הגשר מאחורי השיניים, ולא בצידן הקדמי. זה אמנם הליך מורכב יותר עבור רופא השיניים, ולא תמיד מתאים לכל בעיות השיניים. אך זה יתכן וזה אפשרי!

יישור שיניים פנימי

גשר שיניים פנימי

באופן עקרוני גשר לשיניים מורכב מיחידות המודבקות על השיניים, יחידות המכונות סמכים. ובין הסמכים ישנם ברזלים היוצרים את הלחץ הדרוש לצורך תזוזה הדרגתית של השיניים. וכל ה“קונסטרוקציה“ הזו בולטת ולא אסתטית.

גשר פנימי לשיניים לשיניים עושה שימוש בסמכים לינגואליים. זהו אותו העיקרון כמו כל גשר רגיל, אך הם פשוט מודבקים על הצד האחורי של השן. וכך ניתן ליישר את השיניים מבלי להשתמש בגשר מתכתי הנראה למרחקים.

זוהי אינה שיטה חדשה, היא מוכרת בתחום האורתודונטיה כחמישים שנה. כמובן שנדרשו שנים על מנת לשכלל את השיטה ולהביא אותה לשלמות. זה כלל גם מזעור הסמכים, דבר שהפך את השיטה ליותר נוחה ממה שהייתה בעבר. והיום ניתן להשתמש בה לרבות מבעיות השיניים. היתרון המרכזי הוא שהשיטה יותר דיסקרטית, אך מנגד היא גם יקרה יותר.

כיום רפואת השיניים עושה שימוש בהרבה מאוד טכנולוגיה, ובהתאם לכך השתכללו גם השיטות ללקיחת המידות. כיום משתמשים בהדמיה דיגיטלית ומודלים ממוחשבים, וניתן להכין לכל מטופל גשר בהתאמה מושלמת. דבר התורם גם לנוחות וגם ליעילות הטיפול.

גשר פנימי לשיניים

היתרון המרכזי של גשר שיניים פנימי הוא הדיסקרטיות של הטיפול. ובעזרת הטכנולוגיות החדשות ישנה התאמה מושלמת של הסמכים לשן. כמו כן אין חשש לפגיעה במשטח השן החיצוני כתוצאה מהדבקה הסמכים והסרתם.

אך יישור שיניים פנימי מביא איתו גם חסרונות. הדבקת הסמכים בחלק הפנימי של הפה תגרום לאי נוחות. במידה מסוימת המטופלים מתרגלים אליה לאחר מספר ימים, אך ישנו קושי בהיגוי אותיות מסוימות.

חיסרון נוסף הוא הזמן הארוך יותר של הטיפול, וזה גם משפיע על העלויות. שמירה על היגיינת השיניים היא דבר חשוב תמיד, וגשר לשיניים זה לא תרוץ להפסיק. אך קחו בחשבון שיהיה לכם יותר קשה עם הגשר.

גשר פנימי לשיניים

אז מה עושים?

ההמלצה שלנו היא קודם כל לקבוע תור אצל רופא שיניים אורתודונט. תוכלו לקבוע תור במרפאת השיניים אמריקן סמייל וכאן תוכלו לעבור בדיקת אבחון ראשונית. חשוב שנתרשם מבעיות השיניים, ובהתאם לכך נוכל להעריך מהו הטיפול האופטימלי ומה משך הטיפול. וכמובן נוכל לענות על כל שאלה ולדון גם במחיר יישור שיניים.

חשוב לציין כי ישנן שיטות מתקדמות יותר של יישור שיניים שקוף. מקובל כיום להשתמש בקשתיות שקופות, באמצעותן ניתן ליישר את השיניים וליהנות מתהליך טיפולי קל יותר. זוהי אלטרנטיבה שכדאי לשקול אם אינכם מעוניינים בגשר ברזל וכל אי הנוחות המתלווה אליו.

מרפאת שיניים ברחובותבגוגל מפות תוכלו למצוא הוראות הגעה למרפאת אמריקן סמייל. אצלנו במרפאה תוכלו ליהנות ממגוון טיפולים מתקדמים, לרבות שתלים דנטליים, טיפולי שורש, השתלת עצם ועוד.

 

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD).