שן בינה כלואה

דף הבית » עקירה כירורגית » שן בינה כלואה

לפני שנדבר על עקירת שן בינה כלואה, והשאלה כמה עולה עקירת שן בינה – כדאי להסביר מהי שן בינה כלואה, ומה הבעיה בתופעה זו.

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

אז מהן שיני הבינה? ישנן 4 שינים טוחנות הנמצאות בחלק האחורי של הלסת. שתיים למטה, ושתיים למעלה, בצד הימני והשמאלי. מבין כל השיניים, אלו הן השיניים האחרונות שבוקעות, בדרך כלל בסביבות גיל 17-2. וזוהי הסיבה מדוע הן זכו לכינוי שיני בינה.

כמה עולה עקירת שן בינה

שן בינה כלואה

שן בינה כלואה היא שן שלא בקעה החוצה אל תוך חלל הפה. היא נשארה תקועה בתוך הלסת, ויוצרת הפרעות ובעיות. הדבר עלול לגרום לכאבים, נזק לעצמות הלסת והשיניים הסמוכות אליה ואף הופעה של ציסטות.

בעיות בשיני בינה הן דבר שכיח למדי, כ 60% מהציבור סובלים מבעיות בשיני הבינה. רק דרגות החומרה של הבעיה משתנות. ההסבר המדעי הוא שבני האדם עברו שינויים אבולוציוניים שאינם מושלמים. הלסת שלנו הפכה להיות קטנה יותר מאשר הלסת של אבותינו. אך מספר השיניים נשאר זהה, ולכן ישנן יותר בעיות הקשורות לצמיחת השיניים שהפכה לצפופה יותר.

הבעיות בשיני הבינה יכולות להיות שונות, וגם מצבים שבהם שיני הבינה בוקעות ואינן כלואות, עדיין עשויים להיות מצבים בעייתיים הדורשים טיפול. ישנם מצבים בהם ישנה בקיעה מלאה של שן הבינה, אך השן השן נמצאת בעמדה בעייתית המפעילה לחץ על שיניים אחרות. ישנם מצבים בהם מדובר בבקיעה חלקית, תופעה הגורמת לזיהומים ודלקות באזור.

גם אם שן הבינה אינה גורמת לבעיה באופן ישיר, הפוזיציה הלא נוחה עשויה לגרום לבעיות וקשיים בצחצוח השיניים, וגם אז אנו עשויים להגיע למצב של עששת קשה בשן וצורך לבצע עקירת שן בינה.

עקירת שן בינה כלואה

מכיוון שהשן כלואה, יש צורך לבצע צילום פנורמי של הפה. ולא תמיד הצילום הפנורמי מספיק, לעתים יש צורך לבצע גם צילום CT. לאחר ביצוע הצילום ו/בדיקת ה CT, רופא השיניים יכול לראות כיצד השן ממוקמת ומהן הבעיות. כך הוא יתכנן את העקירה. הרופא בוחן מהי הדרך לחלץ החוצה את השן בצורה הקלה ביותר.

בדרך כלל עקירת שן כלואה אינה מתאפשרת בשליפה מהירה באמצעות צבת, בשל מיקומה הבעייתי וכיוון הצמיחה. ולכן הפתרון הוא שבירת השן והוצאתה בחלקים. חשוב שזה יהיה רופא שיניים מיומן היודע להפעיל כוח מבלי לגרום לנזק לשיניים האחרות. זהו למעשה התהליך המכונה עקירה כירורגית.

למרות שבדרך כלל הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית ואולי גם תוספת טשטוש, ישנם מקרים מסוימים בהם צריך לבצע זאת בהרדמה מלאה. כל הליך רפואי בהרדמה מלאה הוא בסיכון יותר גבוה. ישנם גם מקרים בהם יש צורך לבצע את העקירה בבית חולים, בעיקר כאשר ישנם מטופלים בעלי מחלות רקע היוצרות סיכון גבוה יותר.

עקירת שן בינה כלואה

לאחר הניתוח

עקירה כירורגית היא הליך הדורש החלמה של כמה ימים, בדרך כלל שבוע. האזור רגיש מאוד ויש להשתמש במשככי כאבים ולהקפיד על תזונה רכה. גם צחצוח השיניים חייב להיעשות בזהירות על מנת לא לפגוע ברקמות העדינות שצריכות להגליד.

אנו מקווים שאינכם מעשנים, ואם כן יש להימנע מעישון בימים שלאחר העקירה. זה יגרום לזיהום ויפגע בהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף!
לעתים ישנם דימומים, בעיקר ב 24 השעות הראשונות שלאחר הניתוח. ניתן להתמודד איתן באמצעות נשיכת גזה. כמובן שבכל מקרה חריג יש ליצור קשר עם רופא השיניים ולהתייעץ איתו כיצד לפעול.

אנו נוהגים להמליץ למטופלים שעברו עקירה כירורגית להיעזר בקומפרסים קרים. ניתן לבצע אותם בעזרת שקית קרח עטופה במגבת, או שקיות ג‘ל לקירור. יש לשים את הקומפרס בצד החיצוני של הלחי, באזור העקירה. גם שטיפת מי מלח מסייעת במניעת זיהומים. ניתן להכין תמיסת שטיפה באמצעות כפית מלח לכוס מים. השתמשו במים פושרים, גרגרו בפה למשך מספר שניות ולאחר מכן יש לירוק.

תפרים, אם ישנם, מוציאים לאחר כשבוע.

שן בינה כלואה

כמה עולה עקירת שן בינה

השאלה כמה עולה עקירת שן בינה, תלויה מאוד בסוג הבעיה וחומרתה. ישנן עקירות שיני בינה שהן יחסית קלות ומהירות, וישנן גם את הפרוצדורות שהזכרנו שבהן צריך לשבור את השן לחתיכות קטנות, ואפילו לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. הסוגיות הללו משפיעות גם על עלות ההליך, ולכן יש להתחיל בפגישת אבחון אצל רופא שיניים ברחובות.

באופן עקרוני ניתן לצפות לעלות של כ 1500 ש“ח.

הזכרנו קודם שיש לבצע צילום פנורמי, ולפעמים גם בדיקת CT. אלו הם גם דברים המוסיפים לעלויות.

אם תרצו לדעת כמה עולה לעקור שן בינה, או לקבל תשובה לכל שאלה אחרת הקשורה להליך – אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ במרפאת אמריקן סמייל.
אצלנו במרפאה של דוקטור יואל גבריאל תוכלו לקבל טיפול מסור. אנו מטפלים בכל בעיות השיניים ומציעים לכם טיפול שורש, יישור שיניים שקוף, השתלות דנטליות ועוד מבחר טיפולים לכל המשפחה.

מרפאת שיניים ברחובותמפה

 

פנו לאמריקן סמייל עוד היום
ותיהנו מטיפול
מקצועי, יעיל ובמחיר
משתלם!
  • טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות.
  • יחס אישי וחם מצוות מומחים מנוסים ומוסמכים.
  • החלמה מהירה וחזרה לשגרה תוך זמן קצר.
  • מחירים משתלמים.

מבצע! טיפול שורש מבנה כתר זירקוניה
החל מ ₪3,500 בלבד!

מגיע לך ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

מוכנים להתחיל?
קבעו את הפגישה הבאה שלכם היום.

ד”ר גבריאל יואל, דוקטור לרפואת שיניים, נולד וגדל באטלנטה, ג’ורג’יה. הוא סיים את לימודיו בבית הספר לרפואת שיניים של אוניברסיטת קייס ווסטרן בקליבלנד, אוהיו, שם קיבל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD). 

שן בינה כלואה
תוכן עניינים